Vegueria del Penedès

TEATRE

Marina Prados, d'estudiant a actriu: 'la intel·ligència emocional del teatre'


Bàrbara Scuderi Vilanova i la Geltrú

02-12-2015 Última revisió: 03-12-2015 12:18

"

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La jove vilanovina Marina Prados junt al vilafranquí Raúl Ferré seran a l’escenari de La Seca-Espai Brossa a partir del 10 de desembre i fins el 9 de gener amb la companyia El niño Andrés de la que en són membres i l’obra Collectivus.

Contundent Marina Prados parlant de la renovació del teatre que arriba de joves, en la direcció, la autoria o la interpretació: “intel·ligència emocional” per resumir la innovació actual en els escenaris que ve caracteritzada “per un ritme, un llenguatge, un tempo i unes dramatúrgies actuals” que ens permeten, en paraules de Marina Prados, “saber quina lliga s’està jugant”.

És, si em permeteu, la lliga d’un nou teatre jove que es reivindica als escenaris actualment com un element vital, insisteix la Marina, “necessitem impulsar el teatre jove o el teatre morirà”.

Més contundència encara per una actriu jove, que un bon dia es va trobar presentant-se a unes proves a la Sala Beckett i sortint seleccionada per a participar del projecte de la creació d’una companyia jove de teatre que inclou la direcció, l’escenografia, el personal tècnic i el repartiment. En total una quinzena de joves que han creat la companyia El niño Andrés i que van estrenar el seu primer treball al mes de gener i ara, després d’una estrena a Berlín, tornen a Barcelona a l’Espai Brossa.

Collectivus és el títol d’una obra que dirigeix Marta Aguilar, amb un guió entre la creació i la improvisació a l’entorn dels temes que avui són el dia a dia d’una joventut entre la diversitat i els cànons, on hi són presents els problemes de l’anorèxia, les drogues, el difícil camí de fer-se a un mateix i una batalla de personalitats que esclata com la realitat mateixa, obrint-se camí.

Així es reivindica el teatre jove de El niño Andrés, un teatre capaç d’apropar un públic jove i no només jove a les sales de teatre “com una eina humana” en una “comunió amb el que és la nostra realitat”, amb un final, segons la directora, al més pur estil Tarantino, on segur no sobren ni falten lliures interpretacions.

“Malnascuts” és la plataforma de la Sala Beckett per impulsar el teatre jove, que s’ha fet seguint i participant amb l’estructura de col·lectius i sales de teatre jove berlineses, d’aquí que Collectivus va ser present al teatre Volksbühne de Berlín el passat mes d’octubre igual que la companyia alemanya P14 (P Vierzehn) va estar a Barcelona al mes de gener passat.  Es tracta d’un intercanvi que permet a les joves companyies compartir escenaris i experiències, intercanviar projectes i “remoure l’escena actual”, una “vivència impressionant” ens comenta la Marina.

S’ha de reconèixer que parlar amb la Marina Prados ha donat els seus fruits. Almenys per a mi. Doncs m’ha convençut. Un teatre jove, emergent és necessari. Esperem doncs, ben aviat, poder gaudir-ne en les Sales de les nostres comarques. La Marina Prados i en Raúl Ferré de ben segur estarien encantats d’acostar-se a casa amb el seu nou treball. I nosaltres de rebre’ls.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.