DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

COMUNITAT ISLÀMICA DE SANTA MARGARIDA I ELS MONJOS

Comunicat d'Assalam sobre els incidents a la mesquita de Vilafranca


Mohammed Mansri Santa Margarida i els Monjos

21-11-2016 11:29

Assalam defensa el diàleg i la comunicació entre tota la comunitat i recolza l’imam Touhami Laakel, persona integradora i molt apreciada per la comunitat

Mohammed Mansri, president d’Assalam. EIX

Mohammed Mansri, president d’Assalam , la comunitat islàmica de Santa Margarida i els Monjos, en nom propí i de tota la comunitat, lamenta els incidents i el conflicte d’aquestes darreres setmanes a la Mesquita de Vilafranca que afecten a la comunitat musulmana local i conseqüentment a la resta de la comunitat del Penedès.

Assalam defensa el diàleg i la comunicació entre tota la comunitat i recolza  l’imam Touhami Laakel, persona integradora i molt apreciada per la comunitat islàmica de Santa Margarida i els Monjos. Assalam  es fan seves les paraules de l’imam quan diu “des del moment què decidim residir a Catalunya hem d’adaptar-nos al seus costums, a la seva manera de fer, i crec que les dones tenen els mateixos drets que els homes”.

Molta gent interessada o tan sols encuriosida, es planteja el paper de les dones a l’Islam, a l’origen hi ha molts motius que tenen relació amb els missatges erronis que els musulmans transmetem. Unes vegades interpretant malament el que realment és l’ Islam i el que ens ha ordenat Déu. D’altres vegades es degut a que no creem una línia de separació entre la religió i les nostres tradicions a vegades massa exagerades.

És molt difosa la idea què l’Islam menysprea la dona. Déu ha declarat la igualtat entre dones i homes ja fa 14 segles per mitja del Sagrat Alcorà. L’aya 35 de la sura 33 “Déu ha preparat el perdó i gran recompensa per als musulmans i les musulmanes, per els i les creients, els devots i les devotes, els sincers i les sinceres, els pacients i les pacients, els humils i les humil, els i les que donen almoina, els i les que fan dejuni, els casts i les castes, i a tots i totes que recorden Déu."

Assalam som respectuosos amb el Sagrat Alcorà.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.