INTERNET, MÀRQUETING I PUBLICITAT DIGITAL
27-06-2017 18:55
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Live-streaming no és un concepte nou, però el que sí que és nou és la disponibilitat de la tecnologia que ho fa molt més accessible a tothom. Les noves càmeres i dispositius han reduït significativament la inversió necessària per realitzar un directe: i les xarxes socials i els telèfons mòbils ofereixen una audiència potencial que vol veure i viure experiències en el mateix moment que està passant.
Els directes són l’actual camp de batalla de les xarxes socials: primer va ser Twitter amb Periscope, després Facebook Live, i finalment Tumblr, Snapchat, Instagram amb Stories o YouTube amb Mobile Live Streaming. Tothom consumeix directes i els comparteix amb els seus contactes, i els departaments de màrqueting i les agències de publicitat aprofiten aquesta tendència per crear actes en directe des d’on emetre històries i missatges relacionats amb els seus productes i serveis, buscant la interacció amb l’audiència i guanyant nous seguidors amb un contingut innovador, fresc i directe.
Si tens un restaurant, una gelateria o una celler de vins, una bona manera d’apropar-te al teu client és mostrant-li en directe com es fa el teu producte, les matèries primes que utilitzes i els diferents passos de la creació. Si ets un professional o una empresa de serveis, pots fer un directe per explicar què ofereixes al teu client, mostrar les teves instal·lacions, i destacar la teva experiència amb recomanacions i consells del teu sector professional.
Però un directe pot ser aterrador. Les emissions en directe també tenen molts perills per a les empreses: la càmera es pot moure, un micròfon pot deixar de funcionar, i també pot tallar-se la connexió a internet. Per això cal assegurar-se abans de fer un directe:
- Tenir una bona connexió a Internet per evitar que es talli el directe.
- Comprovar tots els aspectes relacionats amb el so i l’emplaçament per evitar sorolls durant la transmissió i planificar correctament la il·luminació.
- Fer una planificació del directe, amb un guió de les intervencions, diàlegs i preguntes.
- Planificar una bona difusió a les xarxes socials amb pàgines que tinguin un nombre de seguidors que garanteixin un audiència que faci rendible la inversió del directe.
El vídeo en directe a través de les xarxes socials no pararà de créixer el propers anys, no és una moda passatgera, sinó una necessitat per a qui no vulgui quedar-se enrere en aquest canviant món del màrqueting.
PUBLICITAT
PUBLICITAT