Vegueria del Penedès

CENTRE D’INTERPRETACIÓ DEL ROMANTICISME

Es restauren les cadires de frare de la Masia d’en Cabanyes


Redacció Vilanova i la Geltrú

26-07-2017 20:49

Es tracta de dues cadires de braços de fusta de noguera, normalment conegudes amb la denominació de “cadires de frare”, amb quatre potes inferiors i travessers

Es restauren les cadires de frare de la Masia d’en Cabanyes. CC Garraf

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Centre d’Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes té entre les seves missions la conservació i restauració de la col·lecció Cabanyes. En aquest sentit al llarg dels darrers anys s’han abordat diferents actuacions en la col·lecció pictòrica i de mobiliari.
Enguany, d’acord amb el suport rebut de la Xarxa de Museus Locals de la  Diputació de Barcelona, i la intervenció de SAIA Art, el Centre d’Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes ha fet la restauració de les cadires de frare ubicades a la cambra del poeta Manuel de Cabanyes i que es trobaven deteriorades pel pas del temps.

La col·lecció de mobles de la Masia d’en Cabanyes i del Centre d’Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes ens permeten viatjar en el temps i expliquen, sense cap mena de dubte, les maneres de viure en els espais domèstics i interiors i el tarannà de les família Cabanyes.

Carmen Lara, restauradora i especialista en mobles i doctora en Belles Arts, explica a Orígens i originalitat dels mobles de la Masia d’en Cabanyes que aquesta objectes “ens permeten viatjar en el temps i ens expliquen la seva procedència i context geogràfic. Els objectes i estils decoratius ens demostren com vivíem, i les maneres de gaudir-ne i relacionar-nos, socialment , als nostres espais interiors”.

Es tracta de dues cadires de braços de fusta de noguera, normalment conegudes amb la denominació de “cadires de frare”, amb quatre potes inferiors i travessers. Seient i respatller de cuir clavetejat amb grans taxes de metall (llautó) “clavazones”. D’estil Renaixement italià, el seu nom és deu al seu ús als convents. Va passar a formar part del mobiliari espanyol, a partir del S XVI. Les cadires es trobaven en  un estat de conservació amb fustes despreses, cuir trencat i molt desnodrit, taxes despreses, potes desnivellades per manca de fusta, forats per plaga de corc, pèrdua cromàtica al cuir i la fusta.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.