DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

AGENTS RURALS

L'anomenada vespa "assassina" velutina arriba a la costa del Penedès


ACN/ Sílvia Jardí Calafell

01-08-2018 19:14

Detectats per primer cop dos nius de vespa asiàtica en una casa abandonada i en un edifici en construcció de Segur de Calafell

Primer pla d'un exemplar de vespa asiàtica mort. ACN

Els Agents Rurals han confirmat que, per primer cop, s'han detectat dos nius de vespa asiàtica ('vespa velutina') a la demarcació de Tarragona. Concretament, s'ha localitzat un eixam en una casa no habitada i, en una zona pròxima, se n'ha detectat un altre al sostre d'un habitatge en construcció de Segur de Calafell, al carrer Bolívia. Pel que fa a aquest darrer cas, els Bombers de la Generalitat han estat alertats a les 11.38 hores d'aquest dimecres i, quan s'han desplaçat fins al lloc, han confirmat que es tractava de vespa asiàtica i han procedit a abalisar la zona. Els Agents Rurals estudien conjuntament amb l'Ajuntament com es procedeix a la destrucció del niu d'aquesta espècie invasora, ja plenament instal·lada a Catalunya i que fins ara no s'havia detectat a cap punt de la demarcació de Tarragona.

Les comarques que pateixen més afectacions en el sector de l'apicultura són l'Alt Empordà, la Garrotxa, la Selva, el Pla de l'Estany i el Gironès, mentre que al Ripollès i al Baix Empordà l'espècie genera més molèsties en construccions i habitatges.

El president de l'Associació d'Apicultors i Apicultura Urbana Apis Urbis, Daniel Arrèbola, demana que la societat estigui conscienciada i que doni avisos quan detecti alguna presència de vespa asiàtica, com ara de nius "rodons, situats en llocs elevats" i que es doni l'avís als Agents Rurals sense fer cap altra acció. "Cal identificar-la bé, perquè aquí hi ha el vespot, que és de la mateixa mida però és una aliada, que esperem que pugui frenar la vespa asiàtica", ha explicat Arrèbola, que apunta que el vespot, amb el nom científic de 'vespa crabro', es pot diferenciar perquè té el cap vermell.

Segons ha detallat Arrèbola, les vespes asiàtiques no són agressives de per si, però sí que són molt protectores i poden picar quan se senten atacades. "Té un fibló de gairebé quatre mil·límetres que pot travessar la roba", ha concretat. Segons Apis Urbis, l'estudi de l'evolució de la vespa asiàtica fa pensar que "acabarà colonitzant la costa". "No esperàvem que arribés tan aviat, perquè estava estancada, i no havia avançat més cap al sud de Catalunya, però amb la bonança de pluges, ha fet un avanç", ha explicat.

Des d'Apis Urbis també fan una crida a apicultors i pagesos perquè estiguin en "alerta màxima" perquè la vespa asiàtica "s'alimenta dels sucres dels fruits" i, la cria "a base de proteïna animal, sobretot d'abelles".

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.