QUART CINTURÓ
12-09-2018 17:18
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La Plataforma Pro Vegueria Penedès (PVP) ha presentat diverses al•legacions al Pla director urbanístic d’infraestructures (PDUI) de la ròtula Martorell-Abrera, amb el qual la Generalitat està definint el desenvolupament del Baix Llobregat nord. L’objectiu de l’entitat és que el nou pla d’infraestructures no impacti al Penedès, especialment en referència a projectes com el del Quart Cinturó, pel qual asseguren que hi ha una proposta per perllongar-lo cap al sud creuant Sant Llorenç d’Hortons i Sant Sadurní d’Anoia. Aprofitant l’exposició pública del PDUI, la Plataforma penedesenca també reclama a la Generalitat que revisi el sistema del flux de mercaderies per a descongestionar l’eix Castellbisbal-Tarragona.
La PVP sosté que l’autovia B-40, coneguda com a Quart Cinturó, “serviria per a què milions de vehicles tan sols utilitzessin el Penedès per passar de nord a sud del país”, de manera que considera que és una via “redundant respecte l’AP-7”, motiu pel qual reclama l’aturada del tram sud d’aquesta obra.
Respecte el sistema ferroviari, la Plataforma demana al Govern que busqui una alterativa per a agilitzar el trànsit de mercaderies entre Barcelona i Tarragona, assegurant que està “molt saturat”. En aquest sentit, apunta que és un “greu error” proposar que la circulació es concentri en el corredor ferroviari de Castellbisbal, i plantegen la possibilitat de crear una variant que transcorri per l’Anoia.
Finalment, la PVP insta la Generalitat a preveure una plataforma intermodal per a les connexions entre el tren i les carreteres principals a l’altura de la ròtula Martorell-Abrera, convidant les institucions i agents socials penedesencs a donar-hi suport per tal de “millorar la capil•laritat interior i potenciar l’accessibilitat externa del Penedès”.
PUBLICITAT
PUBLICITAT