Vegueria del Penedès

DIA INTERNACIONAL DE LA NENA

Deixem a les nenes somiar!


Silvina Lugonès ERC El Vendrell

10-10-2020 19:40

Silvina Lugones. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Quina nena no ha somiat mai amb ser artista, poetessa, mestra, futbolista, metgessa, bombera, enginyera, activista,... Tota una llista innumerable de preciosos anhels i desitjos a complir que es posaran en perill o es truncaran per poderoses i devastadores realitats socioeconòmiques, polítiques, religioses i culturals.

Sí aquestes realitats influeixen sensiblement en els processos d’aprenentatge dels infants i joves, es a dir, en els processos de canvi, adaptació, desenvolupament i maduració de la nena i del nen al seu entorn. Perquè en molts indrets encara no s’ha pres nota?

Tampoc podem oblidar que la família, l’entorn social pròxim i el model político-social i ideològic són pilars fonamentals per al desenvolupament integral del menor. Avui en dia, encara podem observar moltes realitats que presenten importants dèficits en aquests pilar bàsics. I les nenes encara ho pateixen amb més intensitat.

Una nena ha de tenir una òptima maduració biològica dins d’un context que permeti el seu desenvolupament personal i social i que salvaguardi i garanteixi la seva seguretat i els seus drets. Uns factors ambientals negatius condicionaran el desenvolupament i el futur de la nena i la seva completa inclusió en la societat.

Nosaltres com a societat avançada hem de projectar patrons i models d’ensenyança social positius. Contribuir, apostar i promoure la plena inclusió, igualtat i empoderament de la nena és responsabilitat nostra com a éssers humans i com a societat organitzada.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.