DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

El camí dels molins, de Roser Guasch i Camil·la Pérez


A partir d’aquest divendres 5 de juny, el claustre de Sant Francesc acollirà l’exposició “El camí dels molins”, una proposta de l’escriptora Roser Guasch Bea i l’artista Camil·la Pérez Salvà. Amb la reobertura al públic del Claustre de Sant Francesc i amb el propòsit de recuperar poc a poc l’activitat cultural en directe, aquest divendres, s’inaugurarà al la Sala Fosca del claustre de Sant Francesc la delicada exposició “El camí dels molins”.

Informació de l'acte

Es tracta d’un projecte expositiu i d’un llibre creat a quatre mans que fusiona les aquarel·les de Camil·la Pérez Salvà i els textos de Roser Guasch. El lector/visitant hi trobarà com es conjunten, d’una banda la riquesa pròpia de l’austeritat d’uns pocs traços molt exactes, i, de l’altra, el vigor d’uns textos i els colors delicats de que polsen el nervi poètic de la natura.

“El camí dels molins” neix dels passeigs que les dues autores de l’exposició van realitzar al municipi de Banyeres del Penedès. Allà hi ha restes de tres molins fariners de l’època medieval. Estan situats al costat del torrent: al Molinet, a Can Ravella i a Saifores. Els separa una distància d’arbres i flors. Aquests molins comuniquen els silencis que envolten els paisatges, assenyalen els camins antics plens de la història que ens identifica avui. Lletres i pinzells que han anat a buscar a les artistes. D’aquest transitar, n’han nascut un llibre i una exposició. El camí de la vida i de l’art segueixen el dels molins.

En paraules de Camil·la Pérez: “pintar flors és una meditació. No les trio pas jo, les flors; elles em trien a mi, som veïnes, ens amara la mateixa pluja i ens escalfa el mateix sol”.

Per la seva banda, Roser Guasch, plasma la seva creació literària d’aquesta manera: “reflexions, pensaments, algun vers, referències orals, diàlegs, records, històries, moments...”

Aquesta seria la síntesi del contingut d’aquesta obra de vint-i-set aquarel·les que van ser creades l’any 2017 i que es presenten en el format expositiu  en l’ordre cronològic de les estacions.

Amb aquesta exposició, el servei de Cultura inicia part del cicle “Paraules al Claustre i +” que tenia previst per aquest any 2020.

Inauguració presentació del llibre

La inauguració de l’exposició tindrà lloc aquest divendres 5 de juny, a les 8 del vespre. L’aforament al claustre estarà limitat a 30 persones, s’haurà de mantenir en tot moment la distància de seguretat i tothom haurà d’accedir al recinte amb mascareta.

El dijous 18 de juny, a les 20h, hi haurà la presentació del llibre que complementa l’exposició El camí dels molins, a càrrec de l’escriptora Teresa Costa-Gramunt

L’exposició es podrà visitar fins al diumenge 5 de juliol en horaris de dilluns a divendres de 17 a 20h i dissabtes i diumenges d’11 a 14h.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.