DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Corpus de Sitges 2020


Sitges viurà aquest any un Corpus diferent a causa de la pandèmia del coronavirus. Des d’aquest dilluns i fins diumenge, 14 de juny, la vila comença a respirar aquesta festivitat amb carrers engalanats amb diversitat de flors naturals als balcons i façanes, i també amb manualitats creades per les veïnes i els veïns.

Informació de l'acte

PROGRAMACIÓ DE CORPUS 2020

Dijous 11 de juny
Coincidint amb Dijous de Corpus, 11 de juny, hi haurà l’estrena d’una sorpresa preparada per l’Escola de Grallers de Sitges que es podrà veure a la pàgina web oficial de Corpus www.sitgescorpus.cat i a les xarxes socials.

Divendres 12 de juny
La programació continuarà el divendres, 12 de juny, amb l’activitat: Celebrem el Corpus a Instagram. Ja es poden començar a pujar a aquesta xarxa social imatges de com es viu la festa amb instantànies emotives, enginyoses i originals. Se sortejaran 3 lots de regals de Corpus.
          Per participar-hi:
Cal seguir el compte oficial de la festa a Instagram @corpusdesitges
Cal pujar la fotografia amb l’etiqueta #corpussitges20
Es poden publicar imatges fins dimarts 16 de juny. El dimecres 17 de juny, tindrà lloc el sorteig.

També aquest divendres, 12 de juny, finalitzarà el 7è Concurs dels rams de Corpus. Per participar-hi cal seguir la pàgina oficial de Facebook: Corpus de Sitges.

Des del dimecres 3 de juny es publica cada dia una pregunta relacionada amb el Corpus de Sitges al perfil de Facebook.
La primera persona que encerti rebrà “10 punts”, el segon “9”,… així fins a repartir tots els punts.
Si no s’encerta, es pot seguir jugant a la pregunta següent, perquè s’acumulen els punts i hi ha possibilitats de guanyar.
Les 3 persones que acumulin més punts al final de les 10 preguntes… guanyaran un dels rams del concurs!

Els Museus de Sitges preparen també un Taller virtual per elaborar des de casa una catifa de Corpus que es podrà seguir al Racó educatiu i familiar de la seva pàgina web.

Dissabte, 13 de juny
Dissabte 13 de juny, Vigília de Corpus s’iniciarà la festa com és habitual amb el repic de campanes, tocant a vigília de Corpus. De bon matí, s’inaugurarà la primera Exposició de Clavells Virtual de la història, on els expositors mostraran els seus millors clavells la pàgina web de Corpus i també a les xarxes socials.

Diumenge, 14 de juny
La culminació de la programació serà diumenge, 14 de juny, dia de Corpus, amb l’estrena del vídeo ‘Corpus de Sitges’ a la pàgina web oficial de Corpus  www.sitgescorpus.cat  i també a les xarxes socials. Aquesta producció audiovisual mostrarà un compendi d’imatges del que representa el Corpus i la seva història per Sitges.
Diumenge de Corpus és tradicional la confecció de catifes pels carrers de Sitges, però enguany a causa de la pandèmia de la Covid-19 només es realitzarà des de primera hora del matí i amb totes les mesures de seguretat una catifa a la Plaça del Baluard. Aquesta serà l’única catifa que es farà enguany i la realitzaran representants de les catifes sitgetanes. Durant la realització d’aquesta creació no es podrà accedir a l’espai per mesures de seguretat.
A partir de les 12.00 del migdia s’obrirà la Plaça del Baluard per tal que es pugui visitar la catifa i una representació de l’Exposició de Clavells. L’Ajuntament de Sitges demana que es mantinguin les mesures de seguretat decretades per les autoritats sanitàries per visitar al llarg del dia la catifa. Sobretot cal portar mascareta i mantenir els dos metres de distància entre les persones.

Una altra de les tradicions de Corpus, l’Ou com balla al Palau Maricel es podrà visitar de 10.00 a 14.00 hores.

A la tarda, el repic de campanes tocarà a festa. I a les 19.30 h a l’Església Parroquial de Sant Bartomeu i Santa Tecla tindrà lloc la Missa Solemne Concelebrada. L’aforament de l’església serà limitat.

També a causa de les mesures de seguretat decretades per les autoritats sanitàries, la Processó de Corpus amb el Santíssim Sagrament es realitzarà per dins de l’església. En aquest recorregut el rector amb la custòdia sortirà a la plaça del Baluard per trepitjar la catifa al so de les gralles, que interpretaran el Toc de Processó.

Aquest acte, per seguretat, no serà accessible al públic en general però es retransmetrà en directe per televisió a través de Canal Blau TV a partir de les 19.30 hores.

Diumenge, 21 de juny

La celebració finalitzarà diumenge 21 de juny amb la cloenda de Corpus. A  l’Ajuntament de Sitges es farà l’acte d’entrega dels “Lots de Corpus” dels diversos sortejos realitzats i dels “Rams de Corpus”. També s’estrenarà el vídeo documental CORPUS 2020: un Corpus diferent per mostrar totes les iniciatives de decoració, participació, catifa,... realitzades durant el cap de setmana de Corpus. El vídeo es podrà trobarà a la pàgina web oficial de Corpus i a les xarxes socials, per posar de manifest que tot i les dificultats del moment, les sitgetanes i els sitgetans han sabut mantenir l’essència de la festa.


Activitats complementàries
La programació es complementa amb iniciatives virtuals que es faran durant aquest Corpus, una festa que passarà a la història sense carrers plens de catifes de flors al terra ni milers de visitants però amb un lema comú: “entre totes i tots: fem Corpus!”
Per engrescar les sitgetanes i els sitgetans, la Comissió proposa des de fa dies diferents activitats complementàries: per a les persones que no tinguin flors naturals, la Comissió de Corpus ha posat al canal de youtube un tutorial per confeccionar flors de paper per guarnir balcons i façanes durant la setmana de Corpus. També convida la ciutadania a fer una foto al resultat final i enviar-la abans del 16 de juny a: corpusdesitges@gmail.com . La Comissió penjarà totes les imatges a la pàgina Web Oficial de la festa a la secció DECOREM ELS BALCONS  participaran en un sorteig de 3 lots de regal de Corpus, que es farà el 17 de juny. Altres activitats complementàries són:  Celebrem el Corpus a Instagram, el 7è Concurs pels Rams de Corpus, Pintem i dibuixem catifes.

En paral·lel, la Comissió de Corpus també potencia a la pàgina web de la festa una secció que es diu COM PARTICIPAR en la qual s’indica el que es pot anar fent:  https://www.sitgescorpus.cat/com-participar/.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Igualada | 18-09-2025

Les bicicletes i els dies

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.