DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Debat Premsa i castells


Els Bordegassos de Vilanova s'afegeixen a les propostes de xerrades virtuals que aquests dies llencen diverses colles castelleres. La colla vilanovina ha triat parlar de la relació entre els castells i els mitjans de comunicació en l'època contemporània.

Informació de l'acte

La xerrada la conduirà el periodista Jordi Castañeda i tindrà dos ponents, també periodistes: Raquel Sans i Joan Ignasi “Txatxi” Gómez. Tots dos explicaran la seva experiència professional en el món de la comunicació vinculada als castells i dibuixaran una evolució de les informacions castelleres dels darrers anys fins avui. La xerrada es farà aquest dissabte, a partir de les 6 de la tarda, a través d'un Facebook
live del compte dels Bordegassos de Vilanova.

Després de les intervencions inicials, s'obrirà un debat on s'intentaran recollir les preguntes o aportacions que es facin a través del mateix Facebook live. La intenció és que els castellers i castelleres puguin preguntar els dubtes que tenen al voltant de la informació castellera a dos professionals: espai als mitjans, tractament de les lesions, rànquings, puntuacions, el Concurs... Segur que no podrem saber quan tornarà l'activitat castellera, però pel camí debatrem aquelles qüestions que sempre han interrogat molts castellers al veure una crònica, un reportatge o després de sentir un programa de ràdio.

Els Bordegassos de Vilanova s'han decidit per abordar la relació entre premsa i castells perquè Vilanova i la Geltrú és una de les poblacions pioneres en aquesta matèria. Són molts els informadors i periodistes que s'han dedicat professionalment (en un moment o altre) a informar de castells. Aquest dissabte, debatrem com està, actualment, aquesta relació entre els mèdia i els castells

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 20-09-2025

Albert Cirera i Els Tres Tambors

Vilafranca del Penedès | 20-09-2025 fins 06-10-2025

Memòria Democràtica a Vilafranca

Vilanova i la Geltrú | 20-09-2025

9a Trobada de Balls Populars dels Falcons de Vilanova

El Vendrell | 20-09-2025 fins 25-10-2025

Le Cercle Lumineux

Vilanova i la Geltrú | 20-09-2025

La Turuta (moneda social) celebra 15 anys

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.