DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

Piel y papel


Creacions en collage de l’artista Fernando Bustamante Enríquez, a la sala dPAS de l’Escorxador

Informació de l'acte

A partir d’aquest divendres 9 d’octubre la Sala dPAS de l’Escorxador acull les creacions en collage de l’artista Fernando Bustamante Enríquez amb el nom de “Piel y papel”. Es tracta de un projecte de 20 collages a partir del mateix nombre de fotografies, que pretén mostrar una altra manera de veure i viure la vila.

Fernando Bustamante Enríquez (Ciutat de Mèxic, 1975) va estudiar Periodisme i Comunicació amb un postgrau en escriptura. La seva tesi es va centrar en el fotoperiodisme a Mèxic i, des de sempre, l’ha apassionat la fotografia, per una banda, i el collage com a intervenció artística, per una altra. Des de fa uns mesos resideix a Vilafranca. Es considera a més un escriptor. Des de fa molts anys porta a sobre els seus diaris on fa petites composicions visuals que acompanyen l’escriptura quotidiana.

En aquest projecte ha volgut mostrar una manera personal de viure la ciutat i els seus espais. És una mirada que parteix de recorreguts “cámara en mano” pels racons que són part del seu imaginari. En un primer moment, la idea era l’apropiació estètica per a la seva col·lecció personal. Posteriorment sorgeix, durant els mesos del confinament, el desig de fer un diàleg entre aquestes fotos i el collage, és a dir, una transformació.

Són vint composicions que tenen com a punt de partida fragments de la ciutat. Alguns molt evidents i altres quasi imperceptibles, com amagats. Però sempre l’escenari és la ciutat.

“És evident que, com a artista, quan faig un collage aquest em va suggerint una història, va apareixent, fins al moment en que poso la meva signatura sobre el marc. Però per a mi és més significatiu allò que li pot fer imaginar a l’altre. Si aquí passa alguna cosa, vol dir que l’obra està de veritat acabada”, diu Fernando Bustamante.

 

Inauguració i horaris

La inauguració de “Piel y Papel” tindrà lloc a les 7 de la tarda d’aquest divendres 9 d’octubre. L’exposició es podrà visitar a la Sala dPAS fins al 15 de novembre. Els horaris de visita són de dilluns a divendres de 17 a 20h i dissabtes de 10 a 13h. Per assistir a l’acte inaugural cal fer inscripció prèvia a: cultura@vilafranca.org donat que l’aforament a la sala és limitat.

La Sala dePAS de l’Escorxador és un espai que la regidoria de Cultura de Vilafranca destina a promoure la difusió d’artistes amateurs o bé d’artistes professionals que exposen per primera vegada la seva obra al públic.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 15-03-2026

Cançó d’amor i de guerra

El Vendrell | 15-03-2026

Homenatge Paquita Plana Nin

Vilanova i la Geltrú | 15-03-2026

Reproducció de plantes amb llavors a l'Ortoll

Vilafranca del Penedès | 15-03-2026

Festa del Xató a Vilafranca del Penedès

Sant Pere de Ribes | 15-03-2026

Reconnecta’t amb la natura

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

Vilanova i la Geltrú | 03-03-2026 fins 15-03-2026

Transitar, orientar-se en un món canviant

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 15-03-2026

Creaciones internas

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.