DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Les dones, més enllà del mal, amb Fina Rius i Mercè Otero


Acte inicial del Festival VilaPensa 2021 que serà també la presentació del programa d'actes previst per la present edició.

Informació de l'acte

Programa conjunt que vol ressaltar el paper històric de la dona com a víctima del mal. El programa constarà de dues parts i un posterior debat:
Ismene, representació del monòleg de Carole Fréchette, interpretat per Fina Rius, sota la direcció d’Imma Colomer i Les dones, més enllà del mal, xerrada a càrrec de Mercè Otero

El patriarcat ha generat la misogínia que tradicionalment, al llarg dels segles, ha vinculat les dones al mal i ha comportat la repressió, la discriminació i la violència contra elles. A més, amb la doble moral, ha creat dos tipus de dones enfrontades: la fada i la bruixa, la dona angelicata i la vampiressa. L’activisme feminista busca les maneres de superar el mal i es proposa assolir viure en un altre món possible.

Ismene és un monòleg en forma de conferència de la dramaturga quebequesa Carole Fréchette que ha estat traduït per Elisabet Ràfols, dirigit per Imma Colomer i interpretat per Fina Rius. Ismene explica, dos mil cinc-cents anys després dels fets, el perquè d’una decisió que va prendre. Un text matisat i intel·ligent que parla de la presència de les dones a l’esfera pública, del discurs de la desobediència i de la importància de tenir un espai propi i desgrana la personalitat d’una antiheroïna amb totes les seves llums i ombres.

Mercè Otero és catedràtica de llatí, traductora, escriptora, formadora, referent en la lluita feminista i membre del Centre Documentació de Ca la Dona, ha rebut enguany la Creu de Sant Jordi ”per la seva implicació en diverses lluites destinades a aconseguir un món més just i solidari, així com pel seu compromís amb la coeducació i el sindicalisme. Com a feminista, ha escrit articles de referència sobre les dones en l’Antiguitat i en l’Edat Mitjana i ha traduït autores com Duoda, Christine de Pizan o Marie de Gournay, entre d’altres. En l’àmbit de la recerca, ha aprofundit en l’estudi de la ginecocrítica, especialment en relació amb el vincle entre dones i literatura, història i filosofia.”

Presenta: Goretti Martinez.

Acte en col·laboració amb: Servei de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i l’Assemblea feminista La Ruda

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 11-11-2025 fins 29-11-2025

El control també és violència

Llorenç del Penedès | 07-11-2025 fins 15-11-2025

Teca i Copa

Vilanova i la Geltrú | 07-11-2025 fins 17-11-2025

Elles sí tenen nom

Vilafranca del Penedès | 06-11-2025 fins 16-11-2025

Most Festival 2025

Sitges | 06-11-2025 fins 16-11-2025

11ª Setmana de la Malvasia de Sitges

Vilanova i la Geltrú | 06-11-2025 fins 07-12-2025

Un Mediterrani Viu

Vilanova i la Geltrú | 05-11-2025 fins 15-11-2025

Setmana DNegre VNG

Igualada | 23-10-2025 fins 22-11-2025

Conegudes i reconegudes

Vilanova i la Geltrú | 16-10-2025 fins 27-11-2025

II Cicle de Xerrades Ferroviàries al Museu del Ferrocarril

Olivella | 02-10-2025 fins 29-11-2025

Olivella Vila cuidadora

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.