DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Els Museus del Vendrell celebren el DIM


Els cinc museus del Vendrell celebraran entre divendres 14 de maig i el dimarts 18 diferents activitats per a la 44a edició del Dia Internacional dels Museus, impulsat pel Comitè Internacional dels Museus ( ICOM).

Informació de l'acte

Enguany, aquesta iniciativa està centrada en el tema “El futur dels museus: “Recuperar i tornar a imaginar”,  que convida a crear, imaginar i compartir noves pràctiques de (co)creació de valor, nous models de negoci per a les institucions culturals i solucions innovadores per als reptes socials, econòmics i mediambientals del present. Així doncs, els museus oferiran els dies 15, 16 i 18 jornada de portes ofertes als equipaments, per aproximar a la ciutadania el patrimoni cultural del municipi. A més a més, es podrà gaudir d'activitats diverses, com visites guiades a les exposicions temporals, rutes culturals per diferents espais de la vila i, fins i tot, un espectacle de màgia.

La programació s' iniciarà divendres 14, a les 19 h, amb una visita guiada a l 'exposició "El Museu Deu en femení ", a càrrec de la directora, Núria Payán.

L'endemà, dissabte 15, serà un dels dies forts, amb una visita per lliure a la nova exposició del Museu Apel·les Fenosa sobre "Montserrat Fargas i Nàdia Sokolova". A les 11:30h, des de la Casa nadiua de Pau Casals, es farà la Ruta de Pau Casals, aquesta vegada amb una parada a l'església parroquial del Vendrell per a una audició d'orgue, organitzada per l 'Associació d'Amics de l 'Orgue. A les 12 h hi haurà doblet, per una banda, el Museu Pau Casals organitza una visita guiada a l'exposició temporal "100 anys de l'Orquestra Pau Casals: excel·lència musical i compromís social ", i per l'altra, a la plaça Nova es podrà gaudir de l'espectacle familiar "Museus amb màgia", a càrrec de Magic Pell. A la tarda, a les 18:30 h hi haurà una visita inèdita a l'exposició que es troba al Centre cívic L'Estació, "El Vendrell l 'època daurada: Casals, Guimerà, Fenosa i Nin", a càrrec de dos dels comissaris, Àngels Santacana i Ernest Benito.

Diumenge 16 segueixen els actes, a les 11:30 h, s'estrena la ruta familiar "El Vendrell en primera per sona" des del Museu Àngel Guimerà. I a les 12 h es pot tornar a gaudir amb la visita guiada a l'exposició temporal del Museu Pau Casals.

Per últim, dimarts 18, torna a la plaça Nova, a les 17:30 h, l'espectacle "Museus amb màgia", amb el mag Magic Pell, i a les 18 h i les 19 h, el Museu Deu proposa una visita comentada a la botiga centenària de queviures "Cal Figueres", a càrrec de Jaume Pau Cañas Figueres.

Totes les activitats són gratuïtes i es pot demanar més informació i reservar places als equipaments corresponents o al web http:/ /museus.elvendrell.net.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 20-09-2025

Albert Cirera i Els Tres Tambors

Vilafranca del Penedès | 20-09-2025 fins 06-10-2025

Memòria Democràtica a Vilafranca

Vilanova i la Geltrú | 20-09-2025

9a Trobada de Balls Populars dels Falcons de Vilanova

El Vendrell | 20-09-2025 fins 25-10-2025

Le Cercle Lumineux

Vilanova i la Geltrú | 20-09-2025

La Turuta (moneda social) celebra 15 anys

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.