DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

13a edició de la Fira Mata-Degolla


El diumenge 14 de novembre es celebrarà la tretzena edició de la fira Mata-Degolla, enguany adaptada a les mesures de seguretat i prevenció COVID-19.

Informació de l'acte

A principis de 1714 les tropes borbòniques van exigir un impost a la Vegueria de Vilafranca per a poder mantenir les seves tropes, però cap municipi del Penedès el va pagar. Així doncs, el bàndol borbònic va enviar un grup de soldats amb l’objectiu de cobrar aquest impost, però a Sant Martí Sarroca un grup de pagesos els va emboscar i matar. Les tensions van augmentar i el duc de Pòpuli va enviar a 2.500 soldats a Sant Quintí de Mediona per acabar amb els rebels, com a represàlia.

L’exèrcit borbònic va entrar a mata-degolla a la vila el 10 de gener de 1714, és a dir,  matant a tothom qui es va trobar per davant i cremant gairebé totes les cases. Aquests fets històrics donen el nom a la fira, una de les més antigues de Catalunya.

Durant tot el matí, el nucli antic del municipi es convertirà en una recreació de l’època i els visitants podran gaudir de diverses activitats: un esmorzar popular, el mercat de productes artesans, la presentació del llibre Sant Quintí essencial, a càrrec de l’Institut d’Estudis Quintinencs, els jocs gegants del Mata-Degolla i la xarranca quintinenca del mil·lenari “1.000 salts d’alegria”. També, es comptarà amb la recreació de la vida dels soldats al campament militar  i la participació del ball d’en Serrallonga de Sant Quintí de Mediona.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 18-09-2026 fins 25-09-2026

Ángel Camino, gravats

Vilafranca del Penedès | 18-09-2026 fins 25-10-2026

Gravats. Ángel Camino

Sitges | 18-09-2026 fins 04-10-2026

Art a quatre mans

Igualada | 18-09-2026 fins 20-09-2026

73ena edició de FirA-noia

Sant Pere de Ribes | 16-09-2026 fins 22-09-2026

Setmana Europea de la Mobilitat

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.