DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Presentació de Quan s'acaben les paraules de Rafel Nadal


La novel·la clou la trilogia sobre la família oberta fa deu anys per l’escriptor gironí amb “Quan érem feliços”. Organitzada per Editorial Columna i La Cultural llibreria, tindrà lloc a l’Escorxador i començarà a dos quarts de vuit del vespre. El poeta i escriptor, Àlex Susanna, farà la glosa de la novel·la que evoca la Girona dels anys seixanta del segle XX

Informació de l'acte

L’escriptor Rafel Nadal (Girona, 1954) presentarà dilluns, dia 13 de desembre, a dos quarts de vuit del vespre, a la sala d’actes de l’Escorxador de Vilafranca del Penedès, Quan s’esborren les paraules (Columnna 2021), la novel·la que clou la trilogia familiar iniciada amb Quan érem feliços (Premi Josep Pla 2012) i que va tenir la seva continuïtat amb Quan en dèiem xampany (2013). L’obra de l’escriptor gironí, un dels autors mes reconeguts de la literatura catalana actual, serà introduïda pel poeta, escriptor i gestor cultural, Àlex Susanna, en el decurs d’una acte organitzat conjuntament per l’editorial i La Cultural llibreria.

Un dels autors més llegits

Deu anys després de fer la seva irrupció amb força a la literatura catalana, dècada en la qual s’ha convertit en un dels autors més llegits a casa nostra, Rafel Nadal torna a capbussar-se en la memòria familiar per fer emergir un món, la Girona dels seus anys d’infantesa i joventut, que s’ha fet fonedís, de la mateixa manera que els seus protagonistes o bé ja no hi són –el Manel Nadal, la figura paterna- o bé han emmudit, com la Montserrat Farreras, mare de l’escriptor a qui una malaltia ha llevat, des de fa quatre anys, la facultat de parlar, de donar nom a les coses i als éssers estimats.
El títol de la novel·la, Quan s’esborren les paraules, doncs, fa referència a aquesta pèrdua de la facultat de comunicar-se de la protagonista, una dona profundament catòlica i, a la vegada, enèrgica i independent, cosa que li va permetre ser una de les poques noies de la seva generació que va anar a la Universitat on va llicenciar-se en història. L’altre gran protagonista de la novel·la és Manel Nadal, propietari d’un magatzem de fusta, que, juntament amb la Montserrat i al llarg de setanta anys de matrimoni, van maldar per tirar endavant un negoci i educar una família amb dotze fills, una tasca gens fàcil en una època, finals dels anys seixanta, marcada per la grisor del franquisme.
Aquest món que es va acabant i que té com a escenari la casa familiar de Girona, la d’estiueig de la Fosca, a Palamós, i el mas d’Aiguaviva, és evocat per Nadal amb un exercici memorialístic que barreja de dolor, el dolor lògic que es deriva d’una pèrdua, sobretot si es tracta d’éssers estimats, però, a la vegada, amb l’humor, l’alegria i el goig de les noves vides que arriben a la família.
En acabar la presentació se servirà una copa de Masia Freyé, un vi elaborat amb les varietats syrah i sumoll amb el qual el celler Vallformosa va obtenir el premi Gran Or a la convocatòria d’enguany del Vinari.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 21-03-2026

Concert Coral a Vilafranca

Vilafranca del Penedès | 21-03-2026

Projecció de la pel·lícula La Casa en Flames

Sitges | 19-03-2026 fins 22-03-2026

Festival Internacional de Patchwork

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.