DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

TEATRE, DANSA I ARTS ESCÈNIQUES

Carrer de Txernòbil


El Teatre Casal enceta aquest dissabte una nova edició del Cicle Platea, un cicle de tres obres que giren entorn del conflicte i que estan pensades per ser representades en un format més petit i de proximitat. En aquesta edició, les tres representacions són adaptacions teatrals de creacions literàries.

Informació de l'acte

El cicle d’espectacles s’enceta aquest dissabte 19 de febrer a les 20:30h al Teatre Casal, amb l’obra:“Carrer de Txernòbil”, un monòleg basat en el llibre “La pregària de Txernòbil” de la Nobel Svetlana Aleksiévitx. L’espectacle gira entorn del testimoni de la Ljudmila Ignatenko, la dona d’un dels bombers difunts al desastre de Txernòbil. Un testimoni vivencial d’una transparència i intensitat corprenedores i el testimoni únic d’una terrible experiència familiar que avui és un emblema universal de com sobreviure a l’horror.

La segona obra “Quanta, quanta guerra...”, que es representarà dissabte 19 de març a les 20:30h és la primera adaptació teatral de la novel.la de Mercè Rodoreda. Una obra que parla de la necessitat universal de volar del niu i conèixer món. Unes meravelloses paraules escrites fa quaranta anys per l’autora, dites per un jove d’avui.

Per acabar, l’última de les obres del cicle, que tindrà lloc el dissabte 9 d’abril a les 20:30h, es titula: “Poldo” interpretada per l’actor Ivan Caelles. Es tracta també d’un monòleg, basat en l’obra de Jaume Cabré, que per encàrrec del Consell Cultural de les Valls d’Àneu, aborda un dels moments més foscos de la nostra història, com és el de les fosses de la guerra civil, i constitueix un acte reivindicatiu de la memòria històrica.

Totes les obres tenen un aforament limitat a 150 persones i ja tenen les entrades a la venda a la web del Teatre Casal www.teatrecasal.com o bé a les oficines de l’entitat els laborables de 17:00h a 20:00h i una hora abans dels espectacles a taquilla.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 25-09-2025

Camins de Vida. Transhumància, pastors i ramats

Vilanova i la Geltrú | 25-09-2025

Joan Oliva i Milà, l'amor pels llibres i la cultura

Sant Cugat Sesgarrigues | 23-09-2025 fins 28-09-2025

Fira Mediambiental ECO SANT CUGAT 2025

Vilafranca del Penedès | 20-09-2025 fins 06-10-2025

Memòria Democràtica a Vilafranca

El Vendrell | 20-09-2025 fins 25-10-2025

Le Cercle Lumineux

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.