LLEURE, AFECCIONS
PUBLICITAT
La categoria Challenge compta amb divuit equips formats per joves d'entre 10 i 16 anys, provinents de diverses poblacions catalanes -Igualada, Santa Margarida de Montbui, Sant Esteve Sesrovires, Sabadell, Terrassa, Barcelona i Vilanova i la Geltrú, entre d’altres- i també d’Andorra, que s’enfrontaran a les instal·lacions del Campus al Pla de la Massa. L’equip guanyador accedirà a la gran final estatal, que se celebrarà el 2 d'abril al municipi de Torremolinos (Màlaga).
Pel que fa a la categoria Explore, amb nens i nenes de 6 a 9 anys, comptarà amb dos equips -d’Igualada i Barcelona-. Malgrat que la competició es tornarà a fer presencial, no serà oberta al públic, i només es permetrà l’accés a les famílies dels participants d’aquesta categoria. També s’han establert torns de competició amb cita prèvia (a partir de les 8.30 h) i s’habilitaran diverses zones de descans amb l’objectiu d’evitar grans aglomeracions de gent al mateix espai -en edicions anteriors, aquest esdeveniment havia arribat a aplegar prop de 200 persones al campus igualadí-.
Així mateix, es realitzaran a l’exterior les cerimònies d’entrega de premis, una per als participants més petits (12.30 h) i l’altra, tot seguit, per als grans (13.45 h). En cas de climatologia adversa l’entrega de premis es realitzarà a l’interior del Campus. Els guardons de la categoria Challenge són 1r Premi Ingeniera Soy - Ajuntament Igualada per a l’equip guanyador; 1r Premi als Valors First; 1r Premi al Projecte d’Innovació; 1r Premi al Disseny del Robot; 1r Premi al Comportament del Robot; Premi TIC Anoia a les Joves Promeses; Premi a l’Excel·lència en Enginyeria; 1r Premi a l’Entrenador; i Premi Global Innovation Award. En la categoria Explore, la dels més menuts, es lliuraran el Premi a la solució del desafiament; el Premi a la Programació; el Premi als valors fonamentals; el Premi al pòster de l'equip; i el Premi model d'equip.
Els reptes d'aquesta edició de la FLL, organitzada per l’Escola Politècnica Superior de la UdL amb el patrocini de l’Ajuntament d’Igualada i TIC Anoia, estan relacionats amb el món del transport i la logística, sota el lema Cargo Connect. Es tracta d'explorar "els avanços tecnològics i els desafiaments globals als quals s'enfronta la humanitat per construir solucions creatives que revolucionin el futur", destaquen els organitzadors.
A banda dels més de 200 estudiants que estan citats a mostrar les seves capacitats tecnològiques i competir amb els robots de Lego que han construït al llarg del curs, la FLL mobilitza a Igualada una quarantena de voluntaris, entre els quals professorat i estudiants de les diferents titulacions que s’ofereixen al Campus Universitari Igualada-UdL, professors associats i familiars d’aquests.
La First Lego League és una competició de caràcter lúdic i acadèmic que va néixer als Estats Units el 1988, i des d’aleshores ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit que aposta per la creació de noves vocacions en l’àmbit de les ciències i enginyeries STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) entre els nens/es de primària i secundària d’arreu del món.
Sant Pere de Ribes | 31-05-2025 fins 01-06-2025
Vilafranca del Penedès | 30-05-2025 fins 15-06-2025
Vilafranca del Penedès | 15-05-2025 fins 28-06-2025
PUBLICITAT