DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

3er Concurs d’Enceses de Catalunya


Sant Pere de Ribes celebra aquest dissabte 14 de maig el 3er Concurs d’Enceses de Catalunya, un esdeveniment que s’ha convertit en el gran aparador de la creativitat i qualitat en el món del foc i la pirotècnia.

Informació de l'acte

Aquesta edició serà la més participativa, amb un total de catorze colles d’arreu del país, i també la més completa, amb diverses activitats complementàries durant tot el dia. El concurs, que arriba amb dos anys de retard per la pandèmia, significarà la primera gran trobada del món del foc i el retrobament per a tots els amants del foc i la cultura popular.

Impulsat per la Federació de Diables i Dimonis de Catalunya, i organitzat pel Ball de Diables de Ribes Colla Jove i l’Ajuntament, el concurs tindrà un format  similar a altres anys, amb dues rondes d’enceses, que permetran gaudir de la diversitat d’estils i posaran a prova la creativitat de les colles. Hi haurà una primera ronda amb pirotècnia sorpresa, a partir d’un sorteig de material cedit per l’organització unes hores abans i que les obligarà a improvisar. I una segona de lluïment, que la colla portarà preparada i on podran demostrar tot el seu potencial.

El jurat premiarà les tres millors enceses, i, també hi haurà, per primera vegada, el Premi del Públic per a la millor actuació: el decidiran els espectadors que segueixen l’esdeveniment –ja sigui en directe des de la plaça, o a través de la televisió o per internet–, votant a través d’una aplicació al mòbil.

Enguany hi participaran catorze colles d’arreu del país, sis més que les que van competir en l’edició del 2019. Són el Ball de Diables de Caldes de Montbui, Ball de Diables del Pallaresos, Ball de Diables de Sabadell, Ball de Diables de Valls, Colla de Diables del Catllar, Colla de Dimonis d’Olivella, Colla Jove Diables de Sitges, Diables Aristois de Sant Martí Sarroca, Diables de Cervera Carranquers, Diables de l’Espluga de Francolí, Diablesses de la Geltrú, Dimonis de Montblanc, la Diabòlica de Gràcia i La Vella de Gràcia.

La Federació de Diables i Dimonis destaca que el concurs significarà “el retrobament per a tots els amants del foc i la cultura popular” i  confien que l’esdeveniment pugui exercir de “revulsiu en aquest escenari postpandèmic, en el qual algunes colles i algunes celebracions han quedat tocades per la inactivitat”.

Enguany, la festa del foc s’allargarà més enllà del concurs, i oferirà activitats complementàries durant tot el dia i per a tots els públics: jocs i gimcanes infantils, dinar popular, representació de l’acte sacramental del Ball de Diables de Ribes Colla Jove, timbalada i concerts a l’hora del vermut i a la nit. I també serà l’últim dia per visitar l’Exposició del 3r Concurs d’Enceses de Catalunya, al Centre Cultura El Local, que proposa un recorregut per les característiques i el vestuari de totes les colles participants, amb especial  atenció al ball de diables a Ribes.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 19-09-2025

La mobilitat a debat

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.