DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CINEMA I VÍDEO

Projecció gratuïta del documental "La Colònia"


Com era la vida social a la colònia ferroviària de Sant Vicenç de Calders (El Vendrell, Tarragona)? Quin paper va tenir l'estació a la guerra civil? Després de l'obsolescència dels edificis construïts el 1887 i la disminució dels veïns, com va ser la recuperació de la vida social i els actes festius com la Festa Major? La Colònia és un curtmetratge documental d'una durada de 23 minuts.

Informació de l'acte

"Com era la vida social a la colònia ferroviària de Sant Vicenç de Calders (El Vendrell, Tarragona)? Quin paper va tenir l'estació a la guerra civil? Després de l'obsolescència dels edificis construïts el 1887 i la disminució dels veïns, com va ser la recuperació de la vida social i els actes festius com la Festa Major? A través d'aquests fets coneixerem un espai en decadència amb patrimoni històric, cultural i arquitectònic de la mà del Pepe Aldehuelo, resident històric; l'Edu Martínez, activista incansable per la preservació de la colònia des de jove; i l'Adriana Rivas, historiadora i nascuda a la colònia. Tres generacions que volen conservar la memòria. I casa seva."

La Colònia és un curtmetratge documental d'una durada de 23 minuts.

Dijous 21 de juliol a les 20:30h projecció gratuïta de "La Colònia" a l'Auditori del Tívoli del Vendrell (Edifici EMMPAC). Projecció emmarcada dins dels actes previs de Festa Major del Vendrell.

Sobre el director.
Ismael Muñoz és un jove músic conegut pel seu pseudònim musical, "Zim", que arran de liderar el grup Zim And The Zums (amb la seva discografia editada per Discmedi / Warner Chappell Music Spain) ha participat en campanyes publicitàries de la Generalitat de Catalunya, Ray-Ban, Logitech o Zurich entre d'altres. La seva incursió al món de la publicitat a través de la música i la producció dels seus propis videoclips el van aproximar al món audiovisual fins al punt de formar-se formalment com a realitzador audiovisual. "La Colònia", el seu projecte de síntesi, el fa donar una passa més dins del gènere del documental, en aquest cas com a director, on ja ha treballat en altres produccions com "D'ombres. Un retrat amb Tomàs Pladevall" de Joan Tisminetzky o "Las cosas no se arreglan en 1 día" de Pau Aguiló, disponible a Filmin.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Igualada | 18-09-2025

Les bicicletes i els dies

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.