DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

Alalimon, de Javier Santana i Patricia Caldevilla


El Museu Deu inaugura aquest proper divendres dia 22, a les set de la tarda, una exposició de dos artistes contemporanis. “Alalimon” és una parella artística formada per Javier Santana, pintor abstracte i Patricia Caldevilla, pintora figurativa i retratista.

Informació de l'acte

En aquesta ocasió, el Museu Deu planteja un projecte interessant i atractiu on un mateix quadre està creat pels dos artistes alhora, d’aquesta manera cada peça és un nou repte de creació i d’interpretació.

 

Els estils d’ambdós artistes són completament diferents, encara que la manera de ser i d’entendre el món i l’art són similars, la qual cosa converteix aquesta combinació en una creació d’un món propi on la figuració s’adapta a l’abstracció i a l’inrevés, creant imatges que es mouen, s’oculten i apareixen entre traços i taques de colors.

 

La major part de les obres exposades són retrats de dona, unes dones que, segons paraules de Patricia Caldevilla, “son mujeres fuertes, que se abren camino para equipararse a los hombres en una sociedad donde han estado siempre discriminadas y menospreciadas o ninguneadas”.

L’artista destaca que “no se trata de enfrentar a las mujeres contra los hombres, sino de avanzar juntos de la mano. Me gusta la belleza, mi pintura tiene una fuerte carga estética. Me gusta representar una imagen de una mujer moderna, fuerte, que transmite una mirada inteligente, segura, desafiante”.

Les obres de Javier Santana flueixen en dues direccions. Per una banda a través dels "Paisatges emocionals" on l’artista relaciona temes abstractes a través de colors vibrants i per l’altra barreja l’abstracte amb “l’street art”, on el seu graffiti "parla". La seva intenció és que la contemplació de les seves peces convidin a pensar o simplement són un reflex dels seus sentiments.

El Museu Deu ha organitzat dues activitats gratuïtes entorn l’exposició:

El 12 d’agost, a les 18.00 h,  els nens de 3 a 10 anys podran fer el seu propi quadre abstracte i el 26 d’agost, a les set de la tarda tindrà lloc la visita comentada de l’exposició per al públic adult.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

El Vendrell | 01-01-2026

Gran Festa de Cap d’Any 2026

Vilanova i la Geltrú | 25-12-2025 fins 06-01-2026

Els Pastorets

Vilafranca del Penedès | 25-12-2025 fins 03-01-2026

Quinto de Nadal de la Gueralda

Vilanova i la Geltrú | 25-12-2025 fins 01-01-2026

Retaule de Nadal

Avinyonet del Penedès | 21-12-2025 fins 04-01-2026

Pessebre Vivent Parlat de Les Gunyoles

Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026

Els poblats ferroviaris, la vida al voltant del tren

Sitges | 20-12-2025 fins 18-01-2026

Vent de fora

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.