DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

Natura de Pilar Gil


L’Espai Cultural Fòrum Berger de la Fundació Pinnae acollirà una mostra molt singular Natura de Pilar Gil, una artista apassionada de la naturalesa i la fotografia resident a Sant Pere de Ribes.

Informació de l'acte

La mostra aplega una vintena d’obres amb composicions florals naturals tractades mitjançant un procés únic de liofilització i tintatge que l’artista ha desenvolupat i que permet garantir la seva total conservació al llarg dels temps, sense perdre el color ni la textura. Tots ells estan emmarcats i protegits amb vidre antireflector i degudament enumerats en tractar-se de peces úniques.

En aquesta exposició l’artista incorpora diferents quadres amb mirall, creant un efecte tridimensional que aconsegueix establir una harmonia i un ordre visual a l’espectador i a més genera un efecte òptic que es pot experimentar simultàniament des de diversos d'angles diferents. El resultat és una veritable obra d’art.

Pilar Gil va començar el seu camí artístic a través del dibuix, on expressava i abocava els seus sentiments. Seguidament, va passar al color de la pintura a l’oli, fins que va cercar una forma d’expressió que superés la bellesa dels colors que la pintura oferia. Amb l’art floral va trobar un equilibri estètic entre la força natural i la combinació cromàtica que va saber implementar d’una forma excel·lent i on va desenvolupar un procés únic que li permet treballar amb volum tot garantint que la planta natural sigui perdurable i inalterable al llarg dels anys. Aquesta tècnica l’ha convertida en artista referent dins d’aquest món.

Durant els prop de trenta-cinc anys que l’artista porta duent a terme l’Art Floral, ha viatjat a diferents parts del món per conèixer molts tipus de flors i plantes que il·lustren gran part de les seves obres. Quan defineix les seves composicions, l’artista afirma que intenta fer que sigui la mateixa natura la que ens faci captar la seva essència, com si la vida, en ella, encara hi fos present.

L’exposició és oberta a tothom i d’accés lliure fins al 13 de novembre en l’horari habitual de l’espai de dijous a dissabte de 18h a 20h. Diumenges i festius de 12h a 14h i de 18h a 20h.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.