El compositor, musicoterapeuta, pintor i escriptor, José Manuel Pagán (Lausana, Suïssa, 1949) presentarà divendres, dia 2 de desembre, a dos quarts de vuit del vespre i a la sala
3 de l’Escorxador de Vilafranca del Penedès, la seva novel·la El peso del vacio (Angels Fortune Editions, 2022), una novel·la d’amor i misteri que, segons diu el seu autor, no
només es llegeix sinó que s’escolta fins al punt d’apuntar que s’assembla a una partitura. La glossa de la novel·la anirà a càrrec de l’escriptor i crític literari Jordi Llavina. La vetllada, organitzada conjuntament per l’editorial i La Cultural llibreria, es clourà amb una audició de música en directe del compositor actualment resident a Gelida.
La novel·la és una història protagonitzada per tres personatges la vida dels quals s’acabarà creuant. D’una banda, un pianista professional, Michel Lupin, nascut a Lausana que ha assolit la fama i el reconeixement a tots els escenaris europeus, però a qui la felicitat li ha estat adversa. El segon vèrtex del triangle és Karl Heinzl, un rellotger que ha volgut marcar distància amb el seu passat i el rebombori de Zuric i s’ha traslladat a Lausana per començar de nou. El darrer vèrtex del triangle és una dona misteriosa. Per a l’autor, es tracta d’una novel·la d’amor, emocions i misteris que es resoldran a la riba del llac Leman.
José Manuel Pagán és conegut, sobretot, com a compositor per a bandes sonores per al cinema, la televisió i el teatre musical. Autor d’una dilatada trajectòria, Pagán ha treballat amb grans realitzadors del cinema espanyol com ara Bigas Luna, Rosa Vergés, Vicente Aranda, Mario Camus i Agustí Villaronga. Entre els diversos reconeixements a la seva tasca de compositor destaca la seva nominació als Goya pel film Tic-tac de Rosa Vergés i el Premi Gaudí per la banda sonora de Pa negre d’Agustí Villaronga.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
WhatsApp!
Telegram!
Avui al Penedès
Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025
El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025
El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025
Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025
Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025
Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025
Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025