DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

X Cicle de cinema sobre la deportació als camps nazis


Com cada any, aquest cicle organitzat per l’Associació Buchenwald amb el suport de l’Ajuntament de Vilanova i la Xarxa de Biblioteques Municipals, es un dels programes d’activitats del Projecte Buchenwald.

Informació de l'acte

Enguany s’ha canviat el format i la ubicació que passa del Teatre Principal a la Biblioteca Cardona Torrandell de Vilanova i la Geltrú, els dimarts a les 7 de la tarda , i d’un model de pel·lícules de llarga durada, a un format de cinefòrum amb documentals i amb la participació de persones i entitats vinculades a la temàtica, que presentaran el documental i participaran en el posterior debat.
 
El cicle s’inicia amb el documental “Ravensbrück Camp de concentració per a dones” amb la Carme Rei-Granger, vicepresidenta de l’Amical de Ravensbrück i neboda de Conxita Grangé, i neboda-neta d’Elvira Ibarz, ambdues deportades a Ravensbrück.
 
El dimarts 7 de febrer el cicle continuarà amb el documental “Samudaripen” l’Holocaust gitano, amb Ricard Valentí, president de l’Associació joves gitanos de Gracia i  vicepresident del Consell Gitano de Barcelona. Samudaripen significa “la gran matança” en romanó, i és el terme que utilitzem per referir-nos a l'etnocidi patit pel Poble Gitano i Sinti durant la Segona Guerra Mundial.
 
I finalment el Dimarts 14 de febrer, també a les 19 h. aquest X Cicle es clourà amb la projecció del documental “Giza : la niña de la maleta “ amb el seu director, professor i escriptor, el dr. David Serrano, i connexió amb directe amb la protagonista, la petita Giza (1940) nascuda al gueto jueu de Varsòvia que, al cap de vuit mesos i greument malalta, és entregada d’amagat dins d’una maleta a una família cristiana de Varsòvia. des de l’Urugai.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 13-03-2026 fins 14-03-2026

La nit dels peluixos i hora del conte

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

Vilanova i la Geltrú | 03-03-2026 fins 15-03-2026

Transitar, orientar-se en un món canviant

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 15-03-2026

Creaciones internas

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.