DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CARNAVAL PENEDÈS

Carnaval de Vilanova i la Geltrú 2023


El Carnaval de Vilanova i la Geltrú, declarat Festa Patrimonial d’Interès Nacional, està documentat l’any 1790. Prohibit per les autoritats franquistes, va ser recuperat al carrer l’any 1955, recuperació que es va completar entre els anys 1976 i 1981, mantenint el mateix esquema dels carnavals de la segona meitat del segle XIX.

Informació de l'acte

Com a novetats d'aquest any, la reestrena del Caramel, que se celebrarà dissabte de Carnaval al Parc de Baix a mar, i la renovació dimarts a la nit del Vidalot. Un personatge autènticament vilanoví, emblemàtic durant la dècada dels vuitanta, que en els darrers anys s'està tornant a recuperar gràcies a la implicació de diverses persones i entitats Santos ha avançat “que serà una gran festa que esperem que tinguin molta repercussió. Hi ha molt d'esforç al darrere i des de la FAC tenim molt d'interès en què funcioni”. L'acte tindrà com a un dels seus plats forts el concert del grup Hotel Cochambre, a la plaça de la Vila, després de les cercaviles amb música de xaranga per part de les entitats que participen en el Vidalot.

Sense deixar els concerts, un altre dels noms que sonaran aquests dies serà el del grup català Els Catarres que actuaran al Parc de Baix a mar dissabte a la nit, juntament amb els Dalton Bang. I també com a novetat d'aquest any dos concerts per divendres de l'Arrivo: el primer a la plaça de la Vila amb els Dj's residents de l'emissora RAC105, i l'altre a la plaça de les Neus amb els Ragattuning especial 15 anys gràcies a la participació de tots els artistes que han format part d'aquest grup musical durant els seus quinze anys d'història.

Altres novetats seran el taller per aprendre a ballar Les Danses de Vilanova, la primera edició dels Coros Infantils, o l'espai de les Barquetes, a la plaça de les Neus, on els més petits tindran un espai segur per iniciar-se en el món de les guerres de caramels, el diumenge de Comparses.

Exportar el Carnaval de VNG

Pel que fa a repercussió, la FAC ha fet una aposta per incrementar el coneixement que es té arreu del país del Carnaval de Vilanova i la Geltrú, amb una campanya publicitària que a partir del dia 8 de febrer, estarà present a localitats com Manresa, Vilafranca, Igualada, Cunit o Sitges. El president de la FAC ha assegurat que “per nosaltres és molt important vendre'ns com a ciutat que celebra un Carnaval amb més de 150 hores de festa, participatiu i obert a tothom”. “El Carnaval de Vilanova – ha explicat- és dels tots vilanovins, però és important que sigui reconegut arreu, i això passa perquè la gent vingui i el visqui.”

ECOcaramel

Un dels elements propis del Carnaval vilanoví són els caramels. L'Ajuntament impulsa des de l'any la seva compra, per tal de reduir l'impacte que genera sobre el medi ambient el centenar de tones que es llencen diumenge de Comparses. Aquest any ha augmentat fins a set el nombre de cadenes de la ciutat que els tenen a la venda i en alguns dels punts ja han exhaurit existències.

Per la regidora de Cultura, Mercè Mateo, “la utilització i l'impuls que li donem a l'EcoCaramel és un aspecte que indica la nostra capacitat d'adaptació i el grau de respecte que com a vilanovins tenim cap al medi ambient”. L'alcaldessa, Olga Arnau, ha afegit que enguany s'han posat a la venda 30 tones, el màxim que s'ha pogut adquirir per part de l'única empresa que n'elabora. "Estem veient com cada vegada hi ha més consciència en aquest tema, per això esperem que la producció augmenti i així poder cobrir la demanda. Creiem que val la pena assolir-ho i ser més sostenibles"

La programació dels actes es podrà consultar al web www.vilanova.cat/carnaval al web del Carnaval www.carnavaldevilanova.cat i a les xarxes socials. A més, també hi haurà disponible l'AP Vilanova, per portar el Carnaval de Vilanova i la Geltrú a la butxaca.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 28-06-2026

Processó marinera en honor a Sant Pere

Vilafranca del Penedès | 28-06-2026

UN ESTRANY RIU una pel·lícula de Jaume Claret Muxart

Vilanova i la Geltrú | 27-06-2026 fins 18-07-2026

Exposició col·lectiva de pintura – Pintors de Baix a Mar

Sitges | 27-06-2026 fins 13-07-2026

"Natura" de 7deSitges

Vilafranca del Penedès | 26-06-2026 fins 25-07-2026

Albert Carnicé i Tura a l'Espai Cultural Fòrum Berger

Sitges | 23-06-2026 fins 28-06-2026

Correllengua de Sitges 2026

Vilafranca del Penedès | 16-06-2026 fins 04-07-2026

L'Alt Penedès amb els drets del col·lectiu LGTBIQ+

Sitges | 13-06-2026 fins 26-07-2026

Pell Mutant

Sitges | 13-06-2026 fins 26-07-2026

Pell Mutant

Sitges | 12-06-2026 fins 26-07-2026

Testimoni del meu temps

Subirats | 06-06-2026 fins 26-07-2026

21a. edició del Mercat del Préssec d’Ordal

Vilafranca del Penedès | 30-05-2026 fins 28-06-2026

La paraula i la violència

Vilanova i la Geltrú | 15-05-2026 fins 28-06-2026

La fàbrica transparent
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.