DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Vins i veus que s’obren pas


Cinta Farnós i Quicu Fernández obren dissabte a Vinseum un cicle de diàlegs entre escriptors i elaboradors que comencen

Informació de l'acte

“Vins i veus que s’obren pas” consta de tres vetllades entre autors i enòlegs que han debutat en l’àmbit de la creació literària i enològica.
 
El cicle tindrà continuïtat els dissabtes 25 de febrer i 4 de març amb la participació dels escriptors Sergi Caparrós i Regina Rodríguez Sivernt i les enòlogues Laia Esmel i Anna Deàs.
 
“Vins i veus que s’obren pas” ha estat organitzat per Vinseum, el grup editorial Penguin Random House i La Cutural Llibreria.
 
L’escriptora Cinta Farnós i l’enòleg Quicu Fernández obriran dissabte, dia 18 de febrer, a les 12 hores i a la sala Nogués de Vinseum, el cicle Vins i veus que s’obren pas.  
Organitzat per Vinseum, el grup editorial Penguin Random House i La Cultural llibreria, aquest cicle es planteja com un diàleg que aplega dos joves creadors procedents de dos àmbits prou diferenciats, com són ara la literatura i la vinicultura, però que tenen molts punts en comú. D’entrada, la seva joventut i el fet que ambdós presentin el primer fruit del seu esforç individual: una novel·la en el cas de Farnós i un vi que culmina un treball de sis anys, elaborat seguint els criteris de l’agricultura biodinàmica a Aiguamúrcia, població situada en els límits nord-occidentals de la DO Penedès, en el cas de Quicu Fernandez. Així mateix, escriptors i enòlegs novells comparteixen el delit d’oferir una creació que sigui, a la vegada, nova i diferenciada en relació a uns entorns –el literari i el vinícola- molt concorreguts, és a dir, ambdós busquen trobar una expressió que els sigui pròpia i a través de la qual se singularitzin.
 
En la primera de les tres sessions del cicle, doncs, Cinta Farnós, autora de la novel·la Geosmina (Editorial La Magrana, 2022), dialogarà amb Quicu Fernández del celler Eravi d’Aiguamúrcia, amb la llibretera Marina Caralt actuant com a moderadora. Geosmina, paraula derivada del grec clàssic que significa aroma de la terra, narra la història d’una noia que ha de tornar d’Irlanda a les Terres de l’Ebre, arran de la mort de la seva mare en un accident de tràfic. Com a conseqüència del buit creat per l’absència de la mare amb qui havia mantingut una relació plena de silencis, Llúcia, la protagonista, emprendrà un viatge a Astúries per veure una amiga de sa mare i, sense saber-ho, es convertirà en una viatge cap al seu passat.
 
La segona vetllada del cicle Vins i veus que s’obren pas, prevista per al dissabte dia 25 de febrer i a la sala Nogués de Vinseum, comptarà amb la participació de l’escriptor  barceloní Sergi Caparrós i l’enòloga sadurninenca, Laia Esmel, amb l’editora Anna Vallès com a moderadora. Sergi Caparrós és autor de la novel·la Sota la mar salada (Editorial Rosa dels Vents, 2022), una intriga ambientada a l’Alt Empordà l’any 1929 sobre la troballa d’un papir cobejat tant per una banda de traficants d’antiguitats com per una colla de policies corruptes. De la seva banda, Laia Esmel, propietària de les caves Casajou, representa la tercera generació d’una nissaga familiar dedicada a l’elaboració de cava.
 
El cicle es clourà el dissabte dia 4 de març, a les 12 del migdia i a la sala Nogués de Vinseum, amb el diàleg que mantindran l’escriptora Regina Rodríguez Sirvent i l’enòloga Anna Deàs amb la participació com a moderadora de la periodista Joana Sadurní. Regina Rodríguez és autora de la novel·la Les calces al sol (Editorial La Campana, 2022) que des de la seva aparició al setembre de l’any passat s’ha convertit en tot un fenomen literari. Prova d’això són les cinc edicions realitzades fins ara, una dada prou remarcable en el món editorial català sobre aquesta història de ritme trepidant i abundants dosis d’humor que narra les vicissituds d’una au-pair al si d’una família d’intel·lectuals nord-americans.
De la seva banda, Anna Deàs és codirectora del celler Les Iaies de la Llacuna, una empresa elaboradora que, a banda de ser homenatge a les seves àvies, ha recuperat per a la vitivinicultura una part de la finca familiar i ha culminat una tasca engegada fa deu anys amb la sortida al mercat d’un vi blanc procedent d’unes vinyes situades a 680 metres altura.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 15-03-2026

Cançó d’amor i de guerra

El Vendrell | 15-03-2026

Homenatge Paquita Plana Nin

Vilanova i la Geltrú | 15-03-2026

Reproducció de plantes amb llavors a l'Ortoll

Vilafranca del Penedès | 15-03-2026

Festa del Xató a Vilafranca del Penedès

Sant Pere de Ribes | 15-03-2026

Reconnecta’t amb la natura

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

Vilanova i la Geltrú | 03-03-2026 fins 15-03-2026

Transitar, orientar-se en un món canviant

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 15-03-2026

Creaciones internas

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.