DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

TEATRE, DANSA I ARTS ESCÈNIQUES

Mà, pell, llamp, balada, pamela, palmada


Explorem el llenguatge del moviment i de la dansa contemporània.

Informació de l'acte

Arribem a la 8ena edició del projecte Mapadeball, amb la complicitat de Xarxa Transversal, el Mercat de les Flors i un dels eixos principals del Pla d'Impuls de la Dansa, promogut per la Generalitat de Catalunya, amb l'objectiu de reforçar el compromís de la dansa amb l'educació, les escoles i la comunitat.
 
Enguany comptarem amb el treball coreogràfic de Pere Faura, on ens retrobarem amb l'univers pop i disco habitual del coreògraf. La ballarina i formadora local, Angie Mas, l'adaptarà aquesta partitura coreogràfica d'en Pere Faura a les necessitats de cadascun dels instituts participants.
 
El projecte apropa el llenguatge corporal i introdueix la dansa contemporània als més de 200 joves participants de batxillerat, a través del treball de valors com el treball en equip, la creativitat, l'autoestima, etc.
 
 
 
Per saber-ne més...
Una coreografia inicialment pensada, més tard pactada per tal de poder ser traspassada i així finalment, executada.
 
Un viatge a través de la transcripció, la traducció i la transmissió, amb l'objectiu final d'una interpretació que serà fusió entre l'exacta composició i la lliure improvisació.  
 
Una partitura escènica creada per a l'ocasió per un compositor de moviments encarregat de compondre una única composició visual que serà versionada, assajada i finalment presentada al públic en un concert final interpretat per vàries orquestres de cossos, sota la direcció de les seves respectives directores coreogràfiques.  
 
Una manual d'instruccions per escriure amb el cos una dansa de gestos i paraules.  

 

i més...
Una sopa de lletres per representar físicament cada paraula amagada en l'anagrama Mapadeball.
 
Una recepta de cuina on all, mel, bledes i abelles seran els ingredients d'una gran paellada ballada.  
 
Un ritual massiu que evocarà grans referents de la nostra memòria col·lectiva, al mateix temps que donarà espai a aquelles ofrenes més personals i singulars.  
 
Un gran joc del telèfon fet de bots i mots creats per tots, ballant junts en una festa de medalla en plena nit de tempesta i llampada.
 
 

FITXA ARTÍ​STICA

  • Coreografia: Pere Faura

  • Formadora: Angie Mas

  • Producció: Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú

  • Organització i coordinació: Mercat de les Flors, Xarxa Transversal i teatres de Figueres, Granollers, Mataró, Olot, Sant Cugat, Reus i Vilanova i la Geltrú.

  • Instituts participants
    Dijous 11 de maig: IES Manuel de Cabanyes
    Divendres 12 de maig: INS Baix a Mar i IES Dolors Mallafré

GÈNERE: dansa contemporània - llenguatge corporal.

DURADA: 45'

EDAT RECOMANADA: a partir de 12 anys.

WEB: escenavilanova.cat/projectes_pedagogics

PREU: 2€. Exclòs de descomptes i paquets.

VENDA: a partir del 4 de febrer. Entrades a partir de les 17h. Al web i taquilles del Teatre Principal.

 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sitges | 02-07-2026 fins 05-07-2026

Sitges Vela Clàssica

Vilafranca del Penedès | 02-07-2026 fins 04-07-2026

4a edició de Vins Insubmisos

Vilafranca del Penedès | 02-07-2026

L’eclipsi solar total: una experiència per ser viscuda

Vilanova i la Geltrú | 02-07-2026

Concert a càrrec de la Coral "Sons de Mar"

Vilafranca del Penedès | 02-07-2026 fins 02-08-2026

“Cercles vitals”, de Canano

Vilanova i la Geltrú | 27-06-2026 fins 18-07-2026

Exposició col·lectiva de pintura – Pintors de Baix a Mar

Sitges | 27-06-2026 fins 13-07-2026

"Natura" de 7deSitges

Vilafranca del Penedès | 26-06-2026 fins 25-07-2026

Albert Carnicé i Tura a l'Espai Cultural Fòrum Berger

Vilafranca del Penedès | 16-06-2026 fins 04-07-2026

L'Alt Penedès amb els drets del col·lectiu LGTBIQ+

Sitges | 13-06-2026 fins 26-07-2026

Pell Mutant

Sitges | 13-06-2026 fins 26-07-2026

Pell Mutant

Sitges | 12-06-2026 fins 26-07-2026

Testimoni del meu temps

Subirats | 06-06-2026 fins 26-07-2026

21a. edició del Mercat del Préssec d’Ordal

Igualada | 03-06-2026 fins 04-07-2026

Tasta’m, la proposta enogastronomica de Fira Igualada
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.