DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Alt Penedès organitza un acte feminista a Vilafranca 01.03.23


CCOO Alt Penedès organitza un acte feminista a Vilafranca

Informació de l'acte

El proper dia 8 de Març es commemora el Dia Internacional de les Dones Treballadores. Hi arribem amb evidents millores per a la qualitat de la feina de moltes dones a partir dels avanços que ha significat la reforma laboral, de la pujada del SMI o de la implantació de plans d’igualtat a moltes empreses.
 
Les treballadores encara patim en major grau la precarietat laboral, i també tenim una taxa d’atur més elevades que els homes. La diferència o bretxa salarial entre ambdós sexes es situa encara per sobre del 25%, per fer una feina equivalent. Els sectors més feminitzats (cas del comerç) presenten més dificultats per apujar els salaris i, per tant, per corregir aquesta situació.
 
Per a aquest 8M CCOO presenta, entre d’altres, les següents reivindicacions:
 
Avançar en polítiques de conciliació dels temps socials i laborals.
 
 Foment de la corresponsabilitat entre dones i homes en les tasques de cura de criatures i persones depenents.
 
 Incloure la perspectiva feminista en la implementació de les polítiques públiques.
 
 Seguir desenvolupant plans d'igualtat a les empreses, implementant les mesures adients per evitar la bretxa de gènere, denunciant situacions que incompleixin la normativa.
 
 Acompanyar i vigilar els drets de seguretat i salut en el treball, especialment en el teletreball que fan les dones, tot garantint el dret de desconnexió digital.
 
 Crear un registre públic i obligatori dels protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe, per reforçar la prevenció i la lluita contra les violències masclistes al centre de treball.
 
 Equiparar els drets laborals de les treballadores de la llar amb la resta de persones treballadores.
 
Amb l’objectiu d’impulsar veritables mesures d’igualtat dona/home, CCOO de l’Alt Penedès organitza un acte feminista a la seu del sindicat de Vilafranca del Penedès (plaça del Penedès, 4), el dijous 9 de març, a les 10 hores.
 
L’acte partirà d’una ponència de la pedagoga i mestra jubilada, Rosa Maria Prat, continuarà amb un intercanvi d’experiències de dones treballadores de diferents sectors d’activitat i finalitzarà amb el debat: “Els plans d’igualtat: eina per reduir la discriminació sexista”.
 
Lourdes Sindreu, responsable de polítiques d’igualtat i coeducació de CCOO a l’Alt Penedès, l’Anoia i el Garraf, farà les presentacions i la conducció de l’esdeveniment.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Avinyonet del Penedès | 21-12-2025 fins 04-01-2026

Pessebre Vivent Parlat de Les Gunyoles

La Llacuna | 20-12-2025 fins 27-12-2025

Pessebre Vivent La Llacuna

Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026

Els poblats ferroviaris, la vida al voltant del tren

Sitges | 20-12-2025 fins 18-01-2026

Vent de fora

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Santa Margarida i els Monjos | 05-12-2025 fins 28-12-2025

Corretions

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.