DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

Exposició Deportats de Sitges als Camps Nazis


El Museu del Ferrocarril de Catalunya obre al públic una adaptació de l’exposició sobre els deportats sitgetans pel nazisme. Promoguda pel Grup d’Estudis Sitgetans i l’Ajuntament de Sitges s’exposarà al Museu del Ferrocarril de Catalunya, a Vilanova, del 2 de març al 30 d’abril. Es podrà visitar en els horaris d’obertura del Museu.

Informació de l'acte

Forma part del programa d’acció del Projecte Buchenwald, que impulsa l’Amical de Buchenwald, i compta amb la participació i suport del mateix Museu del Ferrocarril i del Grup d’Estudis Sitgetans.
 
El projecte té com a objectiu fonamental la sensibilització entorn a la memòria històrica, el rescat de l’oblit del que va representar la deportació i els camps de concentració nazis, i especialment la prevenció de les actituds xenòfobes i racistes.
 
La participació del Museu pretén divulgar el paper que van tenir els trens en el fenomen de la deportació com a testimonis muts de tot el procés de transport de les persones deportades als camps.
 
La mostra recull l’història d’onze sitgetans, tan dels que van néixer a Sitges, com aquells que hi van viure i hi van estar vinculats, i que van ser deportats als diferents camps de concentració del III Reich. A partir de la introducció general del que va representar la guerra civil, la retirada i l’exili al nostre territori, a la mostra hi trobarem també informació sobre:
 
- L’Europa d’entreguerres i l’ascens d’Adolf Hitler.
 
- Els camps de concentració i d’extermini
 
- Els pactes entre l’Espanya franquista i l’Alemanya nazi.
 
- Les Companyies de Treball per Estrangers
 
- Les històries personals dels deportats: 9 a Mauthausen i 2 a Buchenwald.
 
Les visites concertades dels grups dels centres educatius i altres grups d'entitats o associacions  estaran subvencionades per l'Amical de Buchenwald. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 10-01-2026

Correfoc Infantil per Sant Antoni

Sant Pere de Ribes | 10-01-2026 fins 23-01-2026

Festa Major de Sant Pau 2026

L'Arboç | 09-01-2026 fins 11-01-2026

Festa Major Petita de Sant Julià 2026

Sitges | 20-12-2025 fins 18-01-2026

Vent de fora

Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026

Els poblats ferroviaris, la vida al voltant del tren

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.