DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

Despull d’ànima


Aquest divendres 5 de maig, a les 20h, tindrà lloc a la Sala dels Trinitaris, l’acte inaugural de l’exposició “Despull d’ànima” de l’artista Mariona Clavé, amb una peculiar obra que consta de més de 40 peces realitzades amb lli o cotó sobre tela que l’artista tenyeix sovint a mà i dona forma endurint els teixits sobre el mateix llenç.

Informació de l'acte

Segons la mateixa artista, les obres parlen un llenguatge inspirat pels sentiments que anhela amansir la natura i els paisatges de les vinyes del Penedès que envolten la vida de l’artista.

L’obra no succeeix únicament sobre el quadre, sinó que es troba al cap de qui l’observa i va més enllà del que la superfície ofereix. L’artista projecta sobre ella la manipulació de materials com la tela de lli natural: el fet de poder retallar-la al seu desig per crear noves formes o endurir la tela per buscar volums i crear textures. El tractament de materials naturals ofereix possibilitats no convencionals, creant un nou enfocament i una nova manera de percebre l’obra.

La imaginació de l’artista sumada a un sentit intuïtiu de l’espai i a una mà hàbil que recargola i genera formes sorprenents a les teles, les seves creacions es transformen en nous contextos abstractes nodrits de geometria i de sensacions òptiques. Plecs i nusos conformen plans alternatius de la realitat estimulats pels jocs de volums, ombres i línies de qualitats sensorials.

Mariona Clavé

Nascuda a Barcelona el 1972, viu des dels 15 anys a Sant Llorenç d’Hortons.

De formació artística autodidacta, la seva inquietud alhora de cercar i experimentar en nous llenguatges plàstics l’ha portat a participar en exposicions en espais com la Parèntesi de Mira-Sol a Sant Cugat del Vallés, Stansa Collective del Poble Sec, a Barcelona, la galeria d’art d’Abartium a Calldetenes (Osona), al Real Cercle Artístic de Barcelona dins els actes del concurs “Premi Agbar Ciutat de Barcelona”, a la Biblioteca Ramon Bosch de Noya de Sant Sadurní d’Anoia i també participar de forma virtual en el vídeo de l’exposició col·lectiva a la cerimònia d’entrega de premis de la crítica “Vita Nova”: 7 de juliol, al palau Borghese de Florència (Itàlia), a la cerimònia d’entrega de premis del Festival Cultura Identità de Casale Monferrato (Itàlia) i l’exposició col·lectiva virtual “Speecheless”, organitzada per Albe Art Gallery.

L’exposició “Despull d’ànima” es podrà visitar a la Sala dels Trinitaris fins al 28 de maig, en horaris de dimecres a divendres de 17 a 20h; dissabtes de 18 a 20h i diumenges de 12 a 14h.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.