DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

TEATRE, DANSA I ARTS ESCÈNIQUES

La mort d’Ivan Illitx


Els actors vilafranquins Clara Cols, Joan Marc Galimany, Lluís Laguna i Josep Maria Pujol tornen el dissabte 27 de maig a les 19 h a l’auditori de VINSEUM per donar veu al text de Lev Tolstoi.

Informació de l'acte

L’edició d’enguany del VilaPensa, dedicada a “La mort, llums i ombres” es va presentar, el 31 de març passat, amb la lectura dramatitzada del text de Lev Tolstoi. Gràcies a la bona rebuda, exhaurint totes les entrades, els actors van decidir proposar una nova data per compartir amb el públic l’adaptació d’aquest text de 1886. Per aquesta sessió les entrades també són gratuïtes i es poden reservar a través del web www.entrades.vinseum.cat.

Lev Nikolàievitx Tolstoi (Iàsnaia Poliana, 9 de setembre de 1828 – 20 de novembre de 1910) fou un escriptor rus, un dels grans novel·listes clàssics de tots els temps, especialment distingit per obres com ara Guerra i pau i Anna Karènina entre d’altres. La mort d'Ivan Illitx  és una de les obres de ficció més elogiades de la darrera etapa de l’autor rus. Sorgeix, en part, de l'angoixa intel·lectual i de la lluita espiritual de l’autor que el va dur a la conversió al cristianisme. En el centre de la història hi ha l'examen sobre la natura de la vida i la mort, i com pot l’home arribar a acceptar la inevitabilitat de la mort. Vladimir Nabokov i Mahatma Gandhi defensaven aquesta obra com la millor de tota la literatura russa.
 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Santa Margarida i els Monjos | 05-12-2025 fins 28-12-2025

Corretions

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.