DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

El Ball Pla celebra els 50 anys de la seva recuperació


L’acte serà el proper dissabte 19 d’agost, a les 18.30 h a la plaça de Jaume I i comptarà amb la presència de l’esbart dansaire Som Riu d’Or, de Sant Fruitós de Bages, i de l’Agrupació i escola de ball mallorquí Aires Vilafranquins, de Vilafranca de Bonany. El grup amfitrió, el Ball Pla de Vilafranca, tancarà la mostra.

Informació de l'acte

Som Riu d’Or és una entitat nascuda a Sant Fruitós de Bages l’any 2018 dedicada a l'estudi dels  valors patrimonials immaterials de Catalunya en l’àmbit de la música, la dansa i el teatre amb la voluntat de recuperar-los i conservar-los.

Fundada l'any 1979, Aires Vilafranquins és l'agrupació de ball i música tradicionals de Vilafranca de Bonany (Mallorca). La seva activitat se centra en fer mostres de ball, ballades populars i classes de ball a infants. Han editat dos discs.

El Ball Pla es recupera i s’incorpora al seguici de la Festa Major de Vilafranca l’any 1973, ara fa 50 anys, i és el grup que balla el ball pla, la bolangera i altres danses catalanes.

Presentació d’una nova coreografia

Aquest esdeveniment també servirà per presentar una nova dansa que el Ball Pla de Vilafranca inclourà en el seu repertori: ‘El Xirongu’, amb una coreografia creada per la Roser Blanch. Es tracta d’un ball de cercavila per ampliar el repertori del Ball Pla a les cercaviles i processons que s’ha treballat amb el Consell de la Festa Major, la Coordinadora de Música Tradicional de Vilafranca i el Servei de Cultura de l’Ajuntament.

L’acte clourà amb un sopar de germanor amb antics balladors i balladores a la plaça de Jaume I.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 21-03-2026

Vins i veus que s’obren pas

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.