DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

San Miguel GastroFest


La promoció del peix de Vilanova i la cuina local elaborada amb les captures de la llotja de Vilanova i la Geltrú centra la segona edició del San Miguel aquest cap de setmana del 13, 14 i 15 d'octubre.

Informació de l'acte

El Museu del Ferrocarril de Catalunya a Vilanova i la Geltrú repeteix com a escenari de luxe per aquesta festa per als sentits que coorganitzen l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, San Miguel Magna i Gremi d'Hostaleria de Vilanova, amb la producció de l'Associació de Gastronomia i Turisme (AGT). La gamba de Vilanova i el peix de fresc seran els ingredients principals de les 16 propostes de plat que s'oferirà en el recinte del museu, tots a un preu de 5 euros.

Entre algunes d'aquestes propostes trobarem cananes a la bruta, un caldós de galeres; rigatoni amb calamars de Vilanova, pa Bao amb calamar de Vilanova, canelons amb ceps i gamba vermella de Vilanova; ceviche de corbina i gamba de Vilanova. Una proposta que deixa clara la varietat, diversitat i riquesa de la gastronomia local i la capacitat i creativitat dels restauradors implicats, sigui amb propostes tradicionals o amb noves interpretacions que aquests cuiners plantegen.

Els nous restauradors locals que han acceptat el repte en aquesta segona edició són: Arrosseria Kiko, El cafè del Mar, Espai de la Carme, Taverna Kurama, L'Hac Restaurant, La Senalla / El Rebost de la Senalla, Monbar, Sa barra-BBT-2 Restaurant & Cocteleria i Valentí · Gelats d'Autor

Durant els tres dies del GastroFest s'ha elaborat un seguit d'activitats gratuïtes com concerts i sessions de dj's perquè no falti el ritme en el gran espai del dipòsit de locomotores del Museu del Ferrocarril. Igual que en la primera edició. els show cockings de l'Aula de Cuina permetran als restauradors locals compartir espai amb altres referents de la gastronomia com Eric Ochoa&Novo, xefs del projecte GastroGaratge o Mònica Escudero, periodista i editora d'El Comidista del diari El País. Altres activitats previstes són maridatges i tastos de cerveses, un concurs de tiratge.

Com en edicions anteriors, San Miguel GastroFest també vol ser un esdeveniment sostenible i que contribueixi a minorar els residus i emissions que genera l'esdeveniment.  Les impressions del 90% del material gràfic de la fira es realitzen en fusta i cartró reciclats, tot evitant el plàstic. Dins la seva política de responsabilitat social en l'esdeveniment hi treballen persones en risc d'exclusió social integrades dins el projecte de la Fundació Mescladís. San Miguel, amb un centre de producció a Lleida des de 1957.

 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Castellet i la Gornal | 09-11-2025

Abans que arribi l’Alemany

Vilanova i la Geltrú | 09-11-2025

Laura Farré Rozada presenta ARASPEL

El Vendrell | 09-11-2025

EL POT PETIT – El gran salt!

Subirats | 09-11-2025

Concert de Max Sunyer

Vilafranca del Penedès | 09-11-2025

La nena dels pardals. Teatre al detall

Llorenç del Penedès | 07-11-2025 fins 15-11-2025

Teca i Copa

Vilanova i la Geltrú | 07-11-2025 fins 09-11-2025

34a Fira de Novembre de Vilanova i la Geltrú

Vilafranca del Penedès | 06-11-2025 fins 16-11-2025

Most Festival 2025

Sitges | 06-11-2025 fins 16-11-2025

11ª Setmana de la Malvasia de Sitges

Vilanova i la Geltrú | 06-11-2025 fins 07-12-2025

Un Mediterrani Viu

Vilanova i la Geltrú | 05-11-2025 fins 15-11-2025

Setmana DNegre VNG

Sitges | 30-10-2025 fins 09-11-2025

Festival de Cinema LGTBIQ+ Endimaris Sitges 2025

Igualada | 23-10-2025 fins 22-11-2025

Conegudes i reconegudes

Vilanova i la Geltrú | 16-10-2025 fins 27-11-2025

II Cicle de Xerrades Ferroviàries al Museu del Ferrocarril

Vilafranca del Penedès | 04-10-2025 fins 09-11-2025

Colors que vibren, formes que xisclen

Olivella | 02-10-2025 fins 29-11-2025

Olivella Vila cuidadora

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.