PUBLICITAT
EXPOSICIONS
PUBLICITAT
Els comissaris de la mostra són Eduard Barrobés, Isabel Boada, Salvador Campamà, Meritxell Monrós i Jordi Vidal, els quals han creat un recorregut cronològic des de l’any 1933 fins al 2024. L’exposició mostra un gran nombre d’imatges (fotografies, documents d’arxiu i articles periodístics) que expliquen els principals eixos de la història de l’Institut Eugeni d’Ors, des de la creació d’un institut de segon ensenyament per la República l’any 1933 i fins al present. L’empenta que la República va donar a l’ensenyament, les dificultats que va patir el centre durant la Guerra Civil, la voluntat d’adoctrinament durant la dictadura franquista i la constant renovació de l’educació secundària a la vila des dels anys 80 són alguns dels temes que s’hi aborden.
També s’hi exhibeix nombrós material didàctic utilitzat al llarg d’aquestes dècades, així com audiovisual.
L’exposició s’emmarca dins els actes del 90è aniversari de l’institut vilafranquí, i s’afegeix als dos reportatges recentment emesos per Penedès Televisió, a les taules rodones amb antics directors i amb els directors dels altres instituts que celebren els 90 anys, i a l’homenatge a la primera promoció femenina del centre.
“Guixos, pissarres i aules. 90 anys d’educació secundària pública a l’Institut Eugeni d’Ors” es podrà visitar des del 22 de maig fins al 7 d’abril.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025
PUBLICITAT