DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Presentació de la novel·la “Història d’un piano”


L’autor i l’obra guanyadora del Premi Ramon Llull 2024 seran introduïts pel director coral i pianista vilafranquí Miquel Villalba en un acte organitzat per La Cultural Llibreria

Informació de l'acte

El músic i escriptor Ramon Gener (Barcelona, 1967) presentarà divendres, dia 12 d’abril, a dos quarts de vuit del vespre, a la sala d’actes de l’Escorxador, la novel·la Història d’un piano (Columna, 2024), guanyadora de la darrera edició del Premi Ramon Llull, un dels guardons més prestigiosos de la literatura catalana. A la presentació, organitzada per l’editorial i La Cultural Llibreria, el pianista i director Miquel Villalba serà l’encarregat de glossar la novel·la que té com a fil conductor un piano que va sobreviure als avatars i infortunis que han marcat el segle XX europeu.

Un llenguatge universal

De fet, el punt de partida de la novel·la és una modesta casa de música situada al barri barceloní de Gràcia que, entre les seves peces, conté un piano de la prestigiosa marca alemanya Grotian-Steinweg que des de mitjans del segle XIX fabrica pianos de luxes a la ciutat alemanya de Brunswic. L’instrument en qüestió és un model fabricat a l’any 1915, quan el continent europeu es trobava immers en la Primera Guerra Mundial.

A partir d’aquesta troballa i del recorregut a través dels escenaris que van marcar la vida d’aquest instrument, el lector assistirà a una intensa història d’amor i redempció a través de la convulsa història del segle XX europeu, amb el llenguatge universal de la música com a inseparable company de viatge.

Ramon Gener, que va començar a estudiar piano i cant als sis anys, va iniciar una carrera com a cantant professional que el va portar a participar en diferents produccions operístiques i la interpretació dels grans oratoris de música sacra arreu d’Europa. Però, va arribar un punt que el barceloní va decidir donar un gir radical a la seva vida, va deixar el cant per dedicar-se a la divulgació musical a través de la televisió on s’ha convertit en un rostre ben popular gràcies a la seva participació en programes de TV3 i de TVE com ara Òpera en texans o Això no és una cançó. Això a banda, Gener és llicenciat en humanitats i ciències empresarials i és autor de mitja dotzena de títols relacionats amb el món de la música i la divulgació artística entre els quals cal destacar Si Beethoven pogués escoltar-me (2014).

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 19-09-2025

La mobilitat a debat

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.