DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

‘Perfect day’, un projecte documental i artístic del fotògraf Txema Salvans


Fa dues dècades que el fotògraf Txema Salvans (Barcelona, 1971) desenvolupa la seva obra amb un enfocament documental i artístic al marge dels circuits habituals del fotoperiodisme, apropant-se també a l'assaig fotogràfic.

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Informació de l'acte

El seu projecte Perfect Day és el resultat d’un treball realitzat entre els anys 2005 i 2020, i mostra un exhaustiu recorregut per la costa mediterrània, des de Girona a Algesires. En aquesta ocasió, Salvans posa el focus en els sorprenents llocs on consumim el nostre temps d’oci. Amb el seu característic estil formal i conceptual, on la ironia ens ajuda a entendre la dimensió de la tragèdia, el fotògraf ens convida a qüestionar-nos els estereotips derivats de la sobreexplotació del nostre litoral turístic.

La majoria de fotografies s’han fet sobre la platja o al voltant del mar: el mar, és doncs el que justifica la presència de banyistes, dels pescadors o dels jocs de sorra. I no obstant això, el mar ens resulta sempre invisible, perquè Salvans se situa entre l’aigua i els personatges, invertint la direcció de la seva mirada. Per tant, el que la càmera ens mostra és aquest fons degradat al qual els personatges volen donar l’esquena. Donar-li l’esquena significa ignorar-lo, significa fins i tot pretendre que no existeix.

Citant al fotògraf Joan Fontcuberta “aquestes escenografies de l’oci en la societat postindustrial són les que justament interessen a Txema Salvans, que les capta emfatitzant la seva banalitat surrealista i aguditzant el sentiment de divertida estranyesa que ens produeixen.”

La mostra està formada per més de 40 fotografies d’un projecte sobre la Mediterrània on, curiosament, el mar mai no hi apareix. Aquesta és una exposició que forma part de les propostes itinerants que la Direcció de Promoció Cultural i Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i és una producció de la Fundació Foto Colectania.

Acte inaugural i horaris de visita

L’acte inaugural tindrà lloc aquest divendres 26 d’abril, a les 20h, i anirà a càrrec del mateix artista, Txema Salvans, que farà també una visita comentada, L’acte inaugural comptarà amb la presència de Romà Cano, director dels Serveis Territorials de Cultura al Penedès.

L’exposició Perfect Day es podrà visita fins al diumenge 2 de juny, en horaris de dimecres a divendres de 17 a 20h, dissabtes de 18 a 20h i diumenges de 12 a 14h. 

Avui al Penedès

El Vendrell | 10-08-2025 fins 31-08-2025

Àngel Guimerà. Matar el llop

Cubelles | 08-08-2025 fins 17-08-2025

Festa Major de Cubelles

El Vendrell | 08-08-2025 fins 30-08-2025

Aula Aquàtica de la Reserva Marina de Masia Blanca de Coma-ruga

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

El Vendrell | 04-08-2025 fins 25-08-2025

Els amics de Guimerà

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions

El Vendrell | 14-07-2025 fins 28-08-2025

En clau de sol

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.