PUBLICITAT
ALTRES
PUBLICITAT
Com a fedatari de la ILP (iniciativa legislativa popular) #NoEsMiCultura durem a terme aquesta concentració antitaurina a Sitges en la qual donarem tota la informació sobre aquesta importantíssima iniciativa i també donarem dades tristament molt rellevants i desconeguts per a la majoria de la societat. Durant la concentració per descomptat recollirem signatures de suport a la iniciativa perquè aquesta tiri endavant i suposi un primer però imprescindible pas per a posar fi a aquesta anomalia moral que és la tauromàquia.
El problema:
Patrimoni Cultural
La Llei 18/2013, de 12 de novembre regula la tauromàquia com a patrimoni cultural, soscavant les competències autonòmiques i municipals per a prohibir o regular espectacles que generen un fort rebuig social.
La solució:
El 4 de gener de 2024, una comissió promotora formada per activistes i juristes va registrar una ILP per a derogar la llei 18/2013 la qual es va admetre a tràmit a principis de febrer.
Aquesta és la major i més ambiciosa campanya social perquè la tauromàquia deixi de ser patrimoni cultural d'Espanya. La iniciativa compta amb el suport d'un important nombre d'organitzacions de protecció animal i del medi ambient, protecció de la infància i associacions culturals.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Sant Martí Sarroca | 20-09-2025
Sitges | 20-09-2025 fins 21-09-2025
Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025
PUBLICITAT