DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Dia Internacional dels Museus a Sitges


Museus de Sitges celebra el Dia Internacional dels Museus, durant aquest cap de setmana vinent, amb un conjunt de propostes per apropar el patrimoni a la gent, tant als visitants com als sitgetans, i amb la possibilitat de fer-ho des d’un punt de vista diferent. Portes obertes, una audició, una performance i visites guiades, amb joc inclòs, configuren el programa.

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Informació de l'acte

El 18 de maig se celebra cada any el Dia Internacional dels Museus (DIM) arreu dels cinc continents. A Sitges, les propostes convocades per Museus de Sitges són gratuïtes, amb l’objectiu d’apropar les col·leccions, els espais i les activitats. El programa permet dibuixar un cap de setmana amb un conjunt d’activitats ampli, plural i adreçat a públics diversos.

Enguany, el DIM és dissabte i això afavoreix la concentració d’actes en aquesta jornada. Durant tot el dia, tant als museus del Cau Ferrat i Maricel com la Fundació Stämpfli tindran portes obertes (en aquest darrer cas, al matí). Al vespre i nit, el protagonisme serà per al Palau de Maricel, que també farà una sessió de portes obertes, amb visites per grups, que recorreran els diferents espais del conjunt noucentista.

Totes dues visites (les diürnes i la nocturna) estaran acompanyades de propostes musicals i escèniques. Al matí, entre les 11 i les 12h, els alumnes de l’Escola Municipal de Música Montserrat Almirall protagonitzaran una audició en diferents espais dels museus del Cau Ferrat i Maricel, mentre que estudiants de l’Institut of the Arts of Barcelona oferiran un espectacle escènic a les sales de la Fundació Stämpfli. A la nit, la coral Sitges Canta! interpretarà diverses peces al Palau de Maricel.

L’endemà diumenge, les famílies podran participar en una ruta pel Cau Ferrat, acompanyada d’un joc de pistes, que permetrà descobrir diferents secrets de les seves obres, artistes i l’espai.

Portes obertes als nostres museus
Dissabte 18 de maig de 2024
Museus del Cau Ferrat i de Maricel: de 10 a 19h
Fundació Stämpfli: de 10 a 14h
Activitat gratuïta

Audició dels alumnes de l’Escola Municipal de Música Montserrat Almirall
Dissabte 18 de maig de 2024
D’11 a 12h
Museus del Cau Ferrat i de Maricel
Activitat gratuïta

Performance: Camins alternatius 2024, a càrrec de l’Institut of the Arts of Barcelona
Dissabte 18 de maig de 2024
D’11 a 14h
Fundació Stämpfli - Art Contemporani
Activitat gratuïta

Nit al Palau de Maricel
Dissabte 18 de maig de 2024
De 20 a 23h (última entrada a les 22.30h)
Activitat gratuïta sense reserva prèvia (aforament limitat)

Visita guiada amb joc de pistes
Diumenge 19 de maig 2024
11h
Museu del Cau Ferrat
Activitat gratuïta amb reserva prèvia

Avui al Penedès

El Vendrell | 10-08-2025 fins 31-08-2025

Àngel Guimerà. Matar el llop

Cubelles | 08-08-2025 fins 17-08-2025

Festa Major de Cubelles

El Vendrell | 08-08-2025 fins 30-08-2025

Aula Aquàtica de la Reserva Marina de Masia Blanca de Coma-ruga

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

El Vendrell | 04-08-2025 fins 25-08-2025

Els amics de Guimerà

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions

El Vendrell | 14-07-2025 fins 28-08-2025

En clau de sol

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.