DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Festival Monocicle 2024


El Festival Monocicle 2024 torna al Castell de Ribes i a l'entitat social Els Xulius els propers 6, 7, 8 i 9 de juny. S'apropa l’estiu i des del Festival volem donar la benvinguda a aquesta estació amb un cap de setmana llarg amb bona música, concursos, activitats i tallers!

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Informació de l'acte

Els dies 6, 7, 8 i 9 de juny, el Festival de Música d'Autor/a Monocicle 2024 sota el lema "Descobreix noves veus, viu la música!" consolida espai i format al fantàstic Castell de Ribes i conserva la seu del carrer Major de l'entitat Els Xulius, amb actuacions d'artistes com Cala Vento, Dan Peralbo i el Comboi, Marala, Renaldo&Clara, Copa Lotus, Últim Cavall, Candela Escobar entre d'altres artistes i dos actuacions a l’Església vella:  la violinista Coloma Bertran dijous i diumenge la proposta de  l’Alba Armengou. Pel públic més familiar, el Monoxics, les actuacions musicals de Zebrass School Band, la Tresca i la Verdesca i la Lali BeGood que faran que les petits de la casa s’ho passin d’allò més bé. I com a Djs repeteixen al festival els locals 08810 DJ’s la nit de divendres  i per tancar la nit de dissabte la proposta innovadora d’electrònica dels B1N0. Una programació de música variada i eclèctica que no deixa indiferent a ningú. Una novetat d’aquesta edició és que les carpes de menjar es situaran a la zona de Sota-ribes, amb accés lliure juntament amb les actuacions i jocs del MonoXics i la ‘Botigueta¨del festival, on hi haurà venda de materials de les bandes que toquen, dics i marxandatge del festival.

Per a un públic més infantil torna el MonoXics, una secció que acull tant concerts com activitats i tallers per al públic més jove. Ingauren la secció infantil el divendres 6 de juny a les 19h a Sota-ribes, amb el concert dels Zebrass School Band. Els tallers tindran lloc a l'entitat Els Xulius durant el matí del dissabte, on hi haurà jocs al carrer amb el Dj Chaouati; pintacares, contes a càrrec del Punt R i la Biblioteca Manuel de Pedrolo i també el concert de la Lali Begood que tindrá lloc al pati de l’entitat. A la tarda, a Sota-ribes, es podra gaudir del concert de la Tresca i la Verdesca, amb jocs i intal.lacions al carrer per poder gaudir en família d'un entorn meravellós envoltat de música. Aquesta proposta del MonoXics és gratuïta, només alguns tallers caldrà inscripció prèvia i ténen preu.

El diumenge 9 de juny comença amb el concert a l’Església Vella de l’Alba Armengou, seguit del l’actuació del guanyador del Premi del Públic del Concurs de Cançó d'Autor/a de l'edició passada, Rodricc, al pati de Castell. Aquest mateix indret serà l'escenari perfecte pel moment més intimista del Festival, el Coneix, una entrevista musical on el públic podrà conèixer més en profunditat a l'artista i gaudir dels seus temes més emblemàtics. Aquesta edició el convidat especial és Cesk Freixas, qui tancarà la jornada (i el Festival) de la mà de la periodista Maria Junyent.

Per la seva banda, la 9a Edició del Concurs de Cançó d'Autor/a i la 6ª edició del Concurs de Videoclips, el Monoclip, tornen a demostrar un gran èxit de convocatòria, on s'han rebut 137 propostes pel concurs de Cançó d'Autor/a i 117 propostes pel Monoclip. La Gala del Concurs  de videoclips  es durà a terme el diumenge 22 de setembre a la tarda al Teatre la Bòbila i la final del concurs de Cançó d'Autor/a tindrà lloc el dissabte 8 de juny al Castell de Ribes dins el marc del Festival.

La venda d'entrades ja és disponible a preus molt populars i també serà possible comprar-les a la porta del festival. Totes les novetats i informació la podreu trobar a les xarxes socials del festival així com a la web.

Avui al Penedès

Igualada | 22-08-2025

Festival Igualada Rock City '25

L'Arboç | 22-08-2025

Festa Major a l’Arboç

Vilafranca del Penedès | 22-08-2025 fins 02-09-2025

Festa Major de Vilafranca del Penedès

Vilafranca del Penedès | 22-08-2025

Marató de Donants de Sang

El Vendrell | 10-08-2025 fins 31-08-2025

Àngel Guimerà. Matar el llop

El Vendrell | 08-08-2025 fins 30-08-2025

Aula Aquàtica de la Reserva Marina de Masia Blanca de Coma-ruga

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

El Vendrell | 04-08-2025 fins 25-08-2025

Els amics de Guimerà

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions

El Vendrell | 14-07-2025 fins 28-08-2025

En clau de sol

Vilanova i la Geltrú | 26-06-2025 fins 07-09-2025

El retorn a la figuració
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.