DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXCURSIONS, SORTIDES

Visita guiada a la Colònia Ferroviària


Dissabte vinent, 22 de juny a dos quarts de set de la tarda (18:30h.) hi ha una altra visita guiada al patrimoni industrial de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders, activitat que organitza l’ “Associació per a la preservació de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders” i que aquesta primavera ja van sent habituals. Per això es dóna un sentit diferent, on es subratllen diferents aspectes, en cadascuna de les visites.

Informació de l'acte

En aquesta ocasió es farà un recorregut per la història de la Colònia Ferroviària i la industrialització del Penedès i de Catalunya, on es descobrirà el valor històric i arquitectònic dels seus edificis, i s’escoltaran vivències i anècdotes de persones que hi han viscut.

El recorregut per les edificacions de la Colònia, permetran reflexionar i fer reviure:

La història del ferrocarril i el seu impacte a la comarca, la industrialització del Penedès, el desenvolupament de Coma-ruga, la transformació de Sant Salvador, la vida a la Colònia a les diferents etapes històriques com la guerra civil o la dictadura franquista.

Es tracta de descobrir un patrimoni arquitectònic únic al Vendrell, amb pavellons arquitectura higienista un fet excepcional, poc usual en edificis destinats als obrers.

Tots aquests valors donen sentit a la voluntat de l’ “Associació per a la preservació de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders”, la de conservar i defensar els pavellons i les altres edificacions, així com fer que la Colònia sigui declarada Bé d’Interès Cultural.

L’Associació està treballant en oferir quatre visites més, una pel mes de juliol, dues pel mes d’agost i una altra al setembre.

Per iniciar el recorregut el lloc de trobada s’ha fixat el punt de trobada al pàrquing de l’Escola Bressol “El Riuet”, i les inscripcions es poden fer als telèfons: 670019171 o 977 680010, i també per mail: coloniaferroviaria@gmail.com

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.