DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Festes del Pa Beneit


Del 5 al 13 de juliol el Vendrell viurà immers en les tradicionals Festes del Pa Beneit, protagonitzades pel Barri del Serrallo i Font de la Menya; el Barri de França; el Barri de la Carretera; el Barri de la Plaça Nova i Barceloneta; el Barri de la Plaça Vella, el Barri de la Muntanyeta i enguany també, com a novetat, el Barri del Puig i el Pèlag, que el celebrarà el divendres dia 12 de juliol.

Informació de l'acte

La regidora de Cultura popular, Mariona Figueras,  ha celebrat la incorporació d’un nou barri al Pa Beneit i ha explicat que enguany aquestes festes tenen dues novetats destacades. D’una banda,  la reducció de la durada dels repics de campanes i les tronades de cada barri, passant de 15 a 10 minuts, i de l’altra, el curs que els Campaners del Vendrell han ofert als membres de les comissions dels barris i també als Administradors de Santa Anna perquè puguin conèixer millor els tocs de les campanes i dotar-los de més qualitat. 

En relació al contingut de les festes, les comissions dels barris han anat preparant els respectius programes, que en línies generals mantenen els actes tradicionals com les matinades, les falles, els cercabarris, les activitats infantils, els sopars de veïns i els concerts de nit.

Tot i així, en la presentació del programa, cadascun d’ells ha fet especial esment a alguns dels actes que els singularitzen.

Així, per exemple, el Barri del Serrallo i Font de la Menya ha anunciat que com a novetat, el divendres 5 de juliol, a les 19.30 hores, organitza una passejada històrica pel carrer Nou, a càrrec de Salvador Arroyo, que finalitzarà a la Font de la Menya amb el nomenament de la pubilla i l’hereu del barri.  L’altra novetat és que el cercabarri del dia 6 s’endarrerirà mitja hora (19h) per evitar la franja de més calor. Així mateix, han destacat que al concert del dissabte hi haurà servei de barra.

De la seva banda, des del Barri de França (7 i 8 de juliol) s’ha volgut destacar la dissetena edició de la Correguda a la francesa del diumenge,  que enguany tindrà noves categories com la categoria “interbarris”. I com a novetat, han destacat un concert de música folk pel diumenge a la tarda, a càrrec del grup Destil·lats.

Des del Barri de la Carretera (9 de juliol) han explicat que, a banda de la falla del barri, s’ha impulsat la construcció d’una mini falla en honor al Campanar de l’Església que anirà a càrrec d’alumnes de l’escola Sagrat Cor. En relació al Cercabarri han avançat que comptarà amb l’acompanyament de quatre nans per fer-lo més divertit i que a l’hora del sopar de barri hi haurà food trucks.

De la seva banda, el Barri de la Plaça Nova i la Barceloneta (10 de juliol) ha volgut aquest any vincular la seva festa amb l’Any Guimerà i ha previst dos actes relacionats amb el centenari de seva mort. Així, a matí del dimecres es farà una visita guiada al Museu Àngel Guimerà i a la tarda, una lectura de poesia a càrrec de l’associació Coma-ruga Literària.  Una altra singularitat del barri és el Pa beneït nocturn (10.30h).

En el cas del Barri de la Plaça Vella (11 de juliol), com a novetat, s’ha destacat, d’una banda, la nova imatge gràfica, i de l’altra, l’actuació de la xaranga Atiliks després del cercabarri per amenitzar els carrers. També s’ha ressaltat que a la barra del concert oferiran la cervesa artesanal pròpia, Two Beers.

En la seva estrena per les festes, el Barri del Puig i el Pèlag (12 de juliol) comptarà amb botifarrada; coca amb xocolata pels més petits, festa de l’escuma,  actuacions de ball al matí i a la tarda, a més d’una batucada amb el Drac el Cabrot, entre altres. La plaça de la Sardana concentrarà la majoria d’activitats, tot i que la falla es plantarà al c/Apel·les Fenosa després de dinar.

El Barri de la Muntanyeta (13 de juliol) tancarà el programa de festes: com ja és tradicional, ho farà amb una aposta per les activitats infantils i un espectacle de ball a la tarda. Les parelles del cercabarri visitaran un any més els avis de la Residència, on es farà la benedicció,  i es tornarà a organitzar la falla júnior després de l’èxit que va tenir la primera edició de l’any passat.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Subirats | 07-09-2025 fins 13-09-2025

Passejades en època de verema

Canyelles | 06-09-2025 fins 14-09-2025

Festa Major Petita de Canyelles

Sant Pere de Ribes | 05-09-2025 fins 12-09-2025

Diada de l'Onze de Setembre

Castellet i la Gornal | 05-09-2025 fins 11-09-2025

Diada a Castellet i la Gornal

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sant Sadurní d'Anoia | 30-08-2025 fins 14-09-2025

Fires i Festes de Sant Sadurní 2025

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.