DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Ciutats Defensores dels Drets Humans


La gira de tardor del programa Ciutats Defensores dels Drets Humans s’inaugura a Vilafranca del Penedès el proper dilluns 30 de setembre en un acte obert a la ciutadania que es farà al teatre Casal Societat La Principal, a partir de les 17.30h.

Informació de l'acte

La gira de tardor, que tindrà lloc del 30 de setembre al 9 d’octubre, portarà un total de set defensores i defensors dels drets humans procedents del Marroc, Palestina, Gàmbia, Hondures, Colòmbia, Xile i Nicaragua a visitar diversos municipis de Catalunya per donar a conèixer el seu treball i el context en què el desenvolupen, a través de tallers i xerrades, i reunions amb institucions i representants polítics.

El cartell està format per aquestes set persones:

  ·  Zainab Fasiki. Il·lustradora i activista marroquina que lluita pels drets de les dones. En el seu llibre Hsouma (vergonya) hi ha un segon capítol on es parla del sexe fora del matrimoni, “ha fet que hagi rebut amenaces de tota mena. De fet, el llibre estava escrit en àrab i cap editor el va voler publicar perquè no volien problemes” subratlla la Zainab.
   · Haydee Castillo. Activista de Nicaragua a l’exili. El règim li ha tret la nacionalitat nicaragüenca, l’ha despullat de totes les seves propietats al país i l’ha declarat pròfuga de la justícia i traïdora a la pàtria.
   · Kelvin Enamorado. Cofundador d’un centre cultural a la ciutat més perillosa d’Hondures. “Els joves viuen amb el risc de ser assassinats, ja sigui per una banda o per la policia”, denuncia.
   · Millaray Collio. Rapera maputxe a Xile, que reivindica “no podem oblidar el genocidi que va patir la nostra nació maputxe ni acceptar la mort injusta dels nostres germans, que lluiten per defensar el territori maputxe”.
   · Fatou Nyang. Treballadora de l’ONG Wassu, que lluita contra la mutilació genital femenina. “Jo mateixa vaig ordenar que se li practiqués la MGF a la meva filla. Més tard li vaig demanar perdó”, lamenta Nyang.
   · Ángela Ocampo. Activista feminista colombiana (La Manada Feminista) explica que “s'han incrementat els seguiments, m'han estat robant les escombraries, he vist a gent espiant-me pujada a un pal de matinada, etcètera. (...) Fins i tot he arribat a tenir drons a la meva finestra”.
   · Combatents for Peace. Iniciativa nascuda l’any 2006, és un moviment de base de persones israelianes i exmembres de l’exèrcit d’Israel i excombatents palestins que treballen plegades amb un únic objectiu: posar fi a l’ocupació i l’opressió i assolir la pau. A través d’accions de resistència civil no violenta, l’educació i l’activisme, l’entitat persegueix la destrucció dels sistemes d’opressió per a un futur més lliure. Aquesta és una iniciativa és que va ser fundada per antics combatents d’ambdós bàndols.

A l’acte inaugural a Vilafranca hi participaran totes les persones defensores d’aquesta gira, juntament amb els diferents parlaments institucionals, a càrrec de l’alcalde de Vilafranca del Penedès Francisco Romero; Marga Barceló, cap de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament de la Diputació de Barcelona; Dilara Ekmen, codirectora de la CCAR- Comissió Catalana d’Acció pel Refugi, i Jordi Cuadras, president del Fons Català de Cooperació. Es clourà l’acte, conduït pel periodista Jordi Rivas, amb una actuació de dansa a càrrec de Maite Fernàndez.

La regidora d’Igualtat, Solidaritat i Cooperació de l’Ajuntament de Vilafranca, Montse Arroyo destaca la importància que sigui un acte obert a la ciutadania “per poder escoltar i sentir el missatge de la defensa dels drets humans de la veu de les persones que en fan de la lluita d’aquests drets, la seva vida”.

Per saber-ne més

Ciutats Defensores dels Drets Humans és un projecte coordinat pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i gestionat per la Comissió Catalana d'Acció pel Refugi amb la participació de 30 ajuntaments i 8 entitats i institucions catalanes. L'objectiu del projecte és donar visibilitat i acompanyar la tasca de les persones defensores dels drets humans i denunciar la persecució que pateixen enfortint les xarxes de suport i protecció i millorant-ne el coneixement, la promoció i la defensa dels drets humans entre la ciutadania catalana.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.