DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Mercat del Cava i la Tapa


El Mercat del Cava i la Tapa torna aquest cap de setmana, 19 i 20 d’octubre, a Sant Pere de Ribes amb la seva 14a edició juntament amb la participació de la 4a Jornada de Solidaritat i Cooperació.

Informació de l'acte

El regidor de Mercats i Fires ha destacat que es tracta d’un “esdeveniment del tot consolidat que rep al voltant de 8.000 visitants durant tot el cap de setmana” i on es valora la posada en escena del producte de proximitat alhora que es gaudeix d’una mostra que incentiva el comerç local i el consum. “Famílies i grups d’amics podran gaudir d’una gran terrassa a l’aire lliure ambientada amb decoració i llums”, ha remarcat García. Hi haurà propostes per a tots els públics i un programa d’activitats ple d’experiències, com tallers infantils, conta contes, actuacions de grups musicals locals, maridatges de vins i caves, entre d’altres. Es preveu una participació de més de 100 empreses entre els sector productor agroalimentari, restauració local, cellers de proximitat, comerç local, artesania, entitats de cooperació, tallers i activitats.

La imatge de la placa de cava d’enguany, tal com ha explicat el regidor Juan García, serà protagonitzada per la Dragoneta, fent referència a aquesta nova figura incorporada recentment al bestiari popular de les Roquetes. La placa es podrà adquirir a la carpa d’informació i organització de la fira per 1 euro.

La fira també comptarà amb l’espai Botigues al carrer i artesania, amb el suport de les associacions de comerciants UCER, Fem Ribes, Mercat Municipal La Sínia i l’associació d’artesanes DO Ribes. El president de la UCER, Juan Ramón López, s’ha mostrat satisfet per l’oportunitat dels comerços de sortir al carrer tant “per poder mostrar el que tenim a les nostres botigues” com per la possibilitat que “els visitants tornin al municipi” a comprar als establiments comercials.

El Mercat del Cava i la Tapa oferirà tot un seguit de degustacions agroalimentàries (embotits, formatges, tapes, vi, cava, cervesa artesana, restauradors locals...) de la mà dels restauradors locals i de productors agroalimentaris del territori. Durant tot el cap de setmana es realitzaran activitats de dinamització i tallers relacionats amb la gastronomia per conscienciar sobre el comerç just; degustació de vins i cervesa artesana de la mà de productors del territori; tallers de manualitats per a infants, jocs infantils, conta contes, entre moltes altres propostes.

A l’escenari hi haurà una mostra musical que combinarà actuacions de grups locals amb altres propostes de proximitat de diferents estils i formats. També hi haurà activitats itinerants d’animació i dinamització amb personatges caracteritzats que passejaran per tot l’espai firal i que interactuaran amb el públic assistent per fer-li passar una bona estona.

4a Jornada de Solidaritat i Cooperació

La regidora de Cooperació, Solidaritat i Pau ha indicat que per tercer any consecutiu la Jornada de Solidaritat i Cooperació participa en el Mercat del Cava i la Tapa amb l’objectiu de “conscienciar a la ciutadania i, sobretot als infants, de la importància de treballar plegats i combatre les desigualtats”. Shimazu ha especificat que enguany es posaran en valor els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) amb diverses propostes i activitats gratuïtes per a tots els públics, i ha assenyalat que s’han convidat a entitats que no formen part del Consell Municipal de Cooperació, però que treballen en l’àmbit de la solidaritat, com són el Banc d’Aliments, l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) o el Fons Català de Cooperació.

El programa d’activitats, elaborat pel Departament de Cooperació de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, buscarà crear un espai per a la reflexió, el compromís social i es donaran a conèixer les entitats de cooperació del municipi i la tasca que realitzen a través d’un Joc de Trivial. L’espai de solidaritat comptarà enguany amb la Jugateca CooperAcció: un espai lúdic familiar, amb jocs reciclats, tradicionals i populars.

El Mercat del Cava i la Tapa està organitzat per l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes amb la col·laboració d’UCER, Fem Ribes, DO Ribes, el Mercat La Sínia, la Comissió de Festes de les Roquetes i el suport de la Diputació de Barcelona.

 

Horari: Dissabte d’11 a 14h i de 17h a 23h, i diumenge, d’11h a 15h

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 19-09-2025

La mobilitat a debat

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.