DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Presentació de Cambres fosques (reflexions sobre el mal)


El Centre Artístic Penedès L’Agrícol de Vilafranca acollirà la presentació del llibre Cambres fosques (reflexions sobre el mal), Editorial Trípode, 2024, de l’escriptora Teresa Costa-Gramunt. L’acte es farà el proper dimecres 19 de febrer, a les 19h, a la Sala Sara Kirchner, en un acte organitzat per la Secció literària de l’Agrícol. Marta Pérez Sierra, poeta, i Anna Ruiz Mestres, professora i crítica literària, acompanyaran l’autora.

Informació de l'acte

A Cambres fosques (reflexions sobre el mal), Teresa Costa-Gramunt combina reflexions filosòfiques sobre el mal amb relats que il·lustren aquestes idees: una forma de veure-les en la seva dimensió més pròxima i reconeixible. Els protagonistes d’aquests relats encarnen els instints més foscos i els dimonis interiors de les persones. La temàtica central gira al voltant de la consciència i la percepció del mal, seguint la línia de pensament de la filòsofa Hannah Arendt. On el mal pot ser comès per persones ordinàries que accepten les normes del sistema sense reflexionar sobre les conseqüències morals dels seus actes.

Cambres fosques (reflexions sobre el mal) és una obra ben original en la qual hi trobem reflexions com aquesta: «Com fer callar la consciència? I si no se’n té, de consciència? Cal creure que tenim consciència, una altra cosa és percebre-la. En el mateix camí que Hannah Arendt, el filòsof Bernat Sichère ha alertat de la progressiva pèrdua de la nostra sensibilitat per percebre el mal». Sens dubte fa pensar.

Teresa Costa-Gramunt (Barcelona (1951), viu a Vilanova i la Geltrú. Formació artística i humanista: disseny gràfic, psicologia, grafologia, italià, cultures orientals i simbolisme. Dissenyadora gràfica, és fundadora i vicepresidenta de l’Associació Catalana d’Exlibristes. Des de 1990 es dedica intensament a la creació literària. Com a escriptora ha publicat més de quaranta llibres entre assaigs, narracions, biografies, llibres de viatges, poemes i prosa poètica i memorialística. Com a articulista col·labora a: El 3 de Vuit, La Fura, Eix Diari, Núvol, El Temps de les Arts, Quadern de les idees i Catorze 14. Ha guanyat diversos premis literaris i periodístics. Traductora del català al castellà, i a la inversa. La seva obra poètica forma part de diverses antologies. Té dos blogs: El vel d’Harmonia i Elogi de l’exlibris.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 19-09-2025 fins 12-10-2025

El pinyol o l’art de perdre cada dia

Vilanova i la Geltrú | 19-09-2025

La mobilitat a debat

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.