DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONFERÈNCIES, COL.LOQUIS

Evolució de les alternatives socials i solidàries de les classes subalternes a l'Europa llatina


Ramon Arnabat i Jordi Estivill presenten un llibre sobre projectes d’emancipació social als segles XIX i XX. El llibre aplega deu treballs d’investigadors universitaris de Catalunya, Portugal, França i Itàlia que analitzen projectes d’economia social sorgits de la base. L’acte tindrà lloc dimecres, a les 19 hores, a la sala d’actes de l’Escorxador i ha estat organitzat per La Cultural Llibreria i l’Institut d’Estudis Penedesencs

Informació de l'acte

L’historiador penedesenc Ramon Arnabat i l’economista i sociòleg Jordi Estivill presentaran dimecres, dia 19 de febrer, a les 19 hores i a la sala d’actes de l’Escorxador de Vilafranca, el llibre Evolució de les alternatives socials i solidàries de les classes subalternes a l’Europa llatina (Icària, 2024), un recull de treballs realitzats per historiadors de Catalunya, Portugal, França i Itàlia que analitzen les iniciatives d’economia social sorgides històricament al si de les classes populars, com ara cooperatives de consum o associacions mútues, amb l’objectiu de construir una alternativa al sistema capitalista. La presentació ha estat organitzada conjuntament per La Cultural Llibreria i l’Institut d’Estudis Penedesencs.

Buscar alternatives al capitalisme

El volum, coordinat per Estivill i Arnabat, aplega un total de deu estudis realitzats per investigadors universitaris que aprofundeixen en l’anàlisi de les iniciatives d’economia social sorgides des de la base amb el propòsit de combatre les desigualtats generades pel capitalisme. En aquest sentit, el llibre fa un repàs de diferents experiències històriques alternatives, ja sigui a la ciutat o al camp, en l’àmbit productiu o en el del consum, sorgides als segles XIX i XX.

A banda de compartir una mateixa unitat temàtica, els treballs continguts al llibre Evolució de les alternatives socials i solidàries de les classes subalternes a l’Europa llatina vinculen aquestes alternatives emancipadors promogudes en l’àmbit de l’economia social amb fenòmens ja estudiats per la historiografia com ara la creació d’espais de sociabilitat propis de les classes populars o les diferents modalitats de l’associacionisme obrer. Tot plegat amb la intenció d’ampliar l’horitzó temàtic i metodològic de la història social amb la incorporació de l’estudi de les iniciatives econòmiques sorgides des de la base.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Pere de Ribes | 12-01-2026

Presentació de “Papers i passions”

Sant Pere de Ribes | 10-01-2026 fins 23-01-2026

Festa Major de Sant Pau 2026

Sitges | 20-12-2025 fins 18-01-2026

Vent de fora

Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026

Els poblats ferroviaris, la vida al voltant del tren

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.