DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXCURSIONS, SORTIDES

Visites guiades a la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders


Tornen a començar les “Visites guiades a la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders” i serà dissabte vinent 1 de març a les 11 del matí. Aquesta és la primera d’un total de nou, una cada mes, fins el dia 6 de desembre que serà la darrera.

Informació de l'acte

Les “Visites guiades” tenen com a objectiu donar a conèixer la Colònia Ferroviària, els seus valors de convivència entre ferroviaris, la importància arquitectònica dels blocs de pisos de la colònia, i la història de la mateixa que queda ancorada en la transformació de Coma-ruga, del Vendrell i del Baix Penedès. Sobretot donar-la a conèixer per defensar la seva vigència, conservar-la i ensenyar-la com una baula més de la història.

És per aquests valors que cada “Visita guiada” té un fil conductor, un lema, que fa de guia al què es va mostrant de la Colònia Ferroviària, i per aquest dissabte és una invitació a fer un passeig de cent vint-i-cinc anys d’història: Breu recorregut per la història, la societat i l’arquitectura de la Colònia (1900-2025).

Defensar la colònia és la part principal de l’acció de l’Associació per a la preservació de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders, que és qui és fa càrrec d’acompanyar als visitants.

Les inscripcions es poden fer al mail de l’Associació: coloniaferroviaria@gmail.com o també als telèfons de l’Oficina de Turisme del Vendrell: 977 680010 / 670019171.

El punt de trobada per fer la visita és davant de l’IES Coma-ruga.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 30-03-2026 fins 06-04-2026

Buscant els ous de Pasqua

Canyelles | 28-03-2026 fins 12-04-2026

Canyelles viu la Setmana Santa amb els actes tradicionals

Sitges | 28-03-2026 fins 03-05-2026

Transmisión, el gesto que continúa

Sitges | 27-03-2026 fins 26-04-2026

Exposició Still Life Sisquella

Vilafranca del Penedès | 25-03-2026 fins 16-04-2026

Paco Candel i els altres. Un retrat literari de la immigració a Catalunya

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.