DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

35è aniversari del Terrazel


Enguany el Terrazel està d’aniversari i celebra trenta-cinc anys des de la seva creació l’any 1990, una fita molt important i que el pròxim dissabte 24 de maig es vol commemorar amb una diada plena d’activitats i actes per a totes les edats i relacionats amb el la festa del Terrazel, la seva història i la cultura popular.

Informació de l'acte

Una caminada per l’entorn a les 8 del matí obrirà la diada. Serà una excursió que passarà pels diferents indrets que conformen els capgrossos de les Al·legories del Paisatge del Terrazel. A les 11 del matí hi haurà tallers i manualitats per a totes les edats, a la plaça Mossèn Comerma. També a les 11 s’inaugurarà l’exposició “El desig de 1990”, una experiència immersiva on els/les visitants realitzaran un recorregut sobre la història del Terrazel. Seguidament, a les 12:30 hores, hi haurà un col·loqui molt especial sobre les vivències i experiències dels inicis del Terrazel i comptarà amb la participació especial de Ramón Moix, Amadeu Ferré, Neus Franci i Paton Soler. Un col·loqui que serà conduït per l’actual president del Terrazel i impulsor d’aquesta diada, l’Eric Ollé.

Ja a la tarda, a les 19:30 hores, hi haurà el plat fort de la diada, la cercavila del 35è Aniversari, amb la participació de tots els Balls del Terrazel (gegants, bestiari, nans, capgrossos i diables) i que acabarà a la plaça del Terrazel, on hi haurà una mostra de balls i un pregó a càrrec del Buscarrons.

Arribada la nit, a les 21:30 hores, hi haurà una botifarrada popular al passeig Marimon Llança i seguidament, a les 23:00 hores a la plaça Mossèn Comerma, hi haurà un ball de gralles a càrrec del grup Els Quatrevents i música per acabar la nit amb PD Lerouge PartySano.

Una diada organitzada per l’Associació Amics del Terrazel i l’Ajuntament de Sant Llorenç d’Hortons i que comptarà amb la col·laboració de varies entitats i negocis del municipi per a la realització de les activitats. Un reflex d’un dels objectius fundacionals de la festa, que la participació popular sigui la protagonista. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 13-04-2026 fins 19-04-2026

{Re}pensar el treball. Vilapensa 2026

Sitges | 11-04-2026 fins 31-05-2026

M’agradaria escriure’t una postal

Vilafranca del Penedès | 10-04-2026 fins 10-05-2026

Canta i Labora, de l’artista visual i sonor Pepe Seguí

El Vendrell | 10-04-2026 fins 30-04-2026

Del traç al so: la gènesi del nostre orgue

Vilafranca del Penedès | 09-04-2026 fins 18-04-2026

Enverdim Vilafranca

Vilanova i la Geltrú | 08-04-2026 fins 29-04-2026

'Els nens de la guerra'

Vilanova i la Geltrú | 08-04-2026 fins 13-05-2026

III Cicle de Diàlegs Ferroviaris

Sant Sadurní d'Anoia | 08-04-2026 fins 30-04-2026

15a edició del Demostra, biennal d'art local

Sitges | 28-03-2026 fins 03-05-2026

Transmisión, el gesto que continúa

Sitges | 27-03-2026 fins 26-04-2026

Exposició Still Life Sisquella

Vilafranca del Penedès | 25-03-2026 fins 16-04-2026

Paco Candel i els altres. Un retrat literari de la immigració a Catalunya

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.