Bureau Vallée: un model d’èxit que ha sabut consolidar-se a Vilanova i comarca

Fa 10 anys que la cadena francesa es va establir a Vilanova on té la seu central i gestiona les obertures de noves botigues i forma treballadors i franquiciats

Per celebrar el desè aniversari, a partir del 28 de maig Bureau Vallée ha preparat un programa de dues setmanes amb ofertes, tallers, demostracions i shows infantils

El cas de Bureau Vallée és una bona història d’èxit comercial. És una empresa d’origen francès, de fa 27 anys, que té implantació a diferents països per esdevenir líder a Europa en venta de material d’oficina, d’escola i d’equipaments informàtics. La de Vilanova i la Geltrú és la primera botiga que es va obrir a l’Estat espanyol, tot just fa deu anys, i continuarà sent la seu central de la marca a Espanya. A la capital del Garraf es gestionen les obertures de nous establiments de la marca junt amb la formació dels treballadors i franquiciats. Un èxit assentat en el vincle de complicitat, solvència i proximitat que Bureau Vallée té, no només amb els seus clients, particulars, empreses i autònoms, sinó també amb els seus franquiciats o responsables de botigues de la casa.

Bureau Vallée ha aconseguit ser un referent de la tornada a l’escolacrec que es pot dir que som el súper de la tornada a l’escola”, diu Fabienne Maler, directora a Espanya de Bureau Vallée. La casa treballa amb marges de preus molt ajustats, amb la constant recerca del bon producte i la negociació incansable amb els proveïdors. “Si algun client li cal un article i no el tenim, el busquem. Intentem donar aquest plus amb el client. És una diferència molt gran de qualsevol altre establiment del nostre sector”, explica Enric Canudo, director de la botiga de Vilanova.

Vilanova és una plaça oberta, té prou llunyania de Barcelona perquè la gent consumeixi aquí. No hi ha competència de grans superfícies d’informàtica i tenim clients de tota la comarca. A més és molt còmode comprar aquí, perquè facilitem l’aparcament i tenim un gran ventall de producte”, indica Fabienne Maler. La directora de la cadena afegeix una interessant reflexió, “Som un concepte de crisis. El mobiliari d’oficina s’ha passat de vendre’s a no vendre’s gens. Ara notem que torna a haver inversió d’empresa. Durant aquests anys de crisi es van desenvolupar molt les manualitats, el concepte Do it yourself. Ens hem especialitzat en això”. Però sempre hem aportat valor, amb primeres marques europees”.

Una nova tendència de venda que darrerament ha posat en marxa Bureau Vallée és el Click and collect, La comanda per web que fan els clients la poden recollir a botiga en 2 hores. “Ben aviat implantarem l’e-commerce, la venta per Internet és una tendència malgrat el 95% de la venta encara es fa en botiga. Es preveu però que la venta on-line creixerà fins al 15% en els propers anys. Ens hem d’adaptar a això, el client ha d’esperar el menys possible, és un punt clau”, apunta la directora de la cadena. És inevitable fer una comparació amb el líder de la venta per Internet Mundial, Amazon. “Amazon no podrà abraçar-ho tot. Cadascú de nosaltres hem de fer valer la nostra especialització”, diu Fabienne Maler i Enric Canudo, concreta “el bon consell o l’orientació, no ho trobaràs a Amazon. Aquesta és la gran diferència: l’experiència a la botiga pel client final”.

Malgrat els anys de crisi, Bureau Vallée ha estat creixent contínuament. Precisament han estat deu anys de plena crisi on la firma francesa ha aconseguit una fidelització i una satisfacció que es transmet amb la clientela establerta i la potencial. “Ara bé hem d’estar sempre pendents de Google Businness, la seva nota i els comentaris. És gairebé obligatori tenir un bon preu, perquè avui en dia la gent compara preus a través de la xarxa”, comenta la directora de la cadena.

Aquest és un equilibri complicat. El comerç ha canviat més en els darrers cinc anys que no pas en els 25 anteriors, “per exemple, la tornada a l’escola per nosaltres és una temporada comercial molt forta i molt difícil de gestionar. Són 1.000 tiquets diaris. Però en els darrers anys els hàbits de consum s’estan assimilant a tot arreu, la gent compra la darrera quinzena, abans no passava això, i menys de manera global. Creiem que això és una influència de comprar online. Els comerços hem d’estar vigilant d’aquestes noves pautes”.

Per celebrar els 10 anys, Bureau Vallée ha preparat dues setmanes excepcionals. Del 28 de maig al 9 de juny han preparat un programa d’activitats gratuïtes per cada dia de la setmana, amb tallers, shows infantils, descomptes, visites guiades, demostracions i el sorteig d’un ordinador portàtil. Activitats, totes elles, adreçades als professionals, al públic escolar i als particulars.

 


BUREAU VALLÉE
Ronda d’Europa, 51
08800 Vilanova i la Geltrú
Tel.: 938931826
bv-vilanova@bureau-vallee.es
http://bureau-vallee.es/vilanova/