Casa Roset: servei d’instal·lacions de confiança i amb transparència

L’enginyer i gendre de la família Roset, Xavier Antúnez,  es posa al cap de la direcció de l’empresa

Casa Roset es va fundar l’any 1934 i des d’aleshores, i  de forma ininterrompuda, ha estat donant serveis d’instal·lacions, reparacions i reformes, tant elèctriques com d’aigua, gas i climatització, als seus clients, tant particulars com industrials. La seva activitat està enfocada en tres branques orientades al servei i al manteniment. La primera amb el manteniment i reparació de comunitats i particulars; la segona amb el manteniment i reparació de la petita i mitjana indústria i la tercera en reformes integrals d’obres petites i mitjanes.

Actualment, l’empresa està dirigida per la tercera generació familiar i en els últims tres mesos s’ha incorporat a la direcció de l’empresa l’enginyer i gendre de la família Roset, Xavier Antúnez.

 

Quina és la motivació per canviar la direcció de l’empresa i què ha suposat?

Vaig veure que aquí hi havia una oportunitat per entrar i professionalitzar més l’empresa per tal d’adaptar-la al segle XXI. Tinc unes idees molt clares i el primer que he fet és diferenciar bé les tasques que cadascuna de les persones de l’empresa ha de desenvolupar. Ara, el següent pas és el client. Hem d’oferir-li un servei integral, tant abans venda, venda com postvenda per aconseguir fidelitzar-lo i, sobretot, ser totalment transparents amb ells.

Quina és la situació actual per una empresa d’instal·lació com Casa Roset?

El món és cada vegada més fluid, els negocis més complexes i els entorns de treball més exigents. Com la majoria de sectors, la situació de les empreses instal·ladores ha canviat molt en els últims anys. Ara més que mai, hi ha molta informació disponible i la relació venedor-client ja fa anys que ha canviat, el client està molt ben informat. Per tant, has de donar més i hem de diferenciar-nos de la competència comunicant que el valor no és el mateix que el preu.

Aleshores, podem dir que el client és el centre de la filosofia de Casa Roset?

Sí, sempre ho ha estat però encara ho potenciarem més. Volem més satisfacció i solucionar-li els problemes. Si vols estar al mercat, actualment, ja no es tracta de vendre només, sinó intentar solucionar-li tot. El nostre objectiu és diferenciar-nos de les empreses que no compleixen, de les que no inverteixen en formació. Destacar en el mercat no només per preu, sinó per saber fer bé les coses i per ser una empresa de confiança. Aquesta és la clau, la confiança i la transparència.

Actualment, amb quins problemes es troba una petita-mitjana empresa d’insta·lacions?

Principalment, partim de dos grans problemes, D’una banda, un mercat molt competititu on els clients i els mercats marquen uns preus molt baixos i això pot comportar treballar en pitjors condicions al haver de reduir costos. D’altra banda, ens trobem amb l’economia submergida, un gran desavantatge per les empreses autoritzades però també pels consumidors i l’administració.

Altres problemes amb els que ens podem trobar són la dificultat de trobar personal professional format, amb ganes de treballar i de créixer professionalment i  els pagaments, no tant des del punt de vista d’impagats com la forma de pagament de clients grans que moltes vegades no s’ajusten a terminis legals.

Ja fa 84 anys que Casa Roset va obrir les seves portes. Com s’actualitza i incorpora les noves tecnologies?

Encara queda molt per davant perquè el primer que hem fet ha estat centrar-nos en el taller i la seva eficiència. Ara ve la segona part, on entra el món d’Internet i on el nostre objectiu és tenir suport en una pàgina web perquè la comunicació amb el client pugui començar per aquí o per qualsevol altre aplicació de xarxes socials amb les que comptem avui dia. També donarem més continguts com ofertes, serveis, vídeo tutorials… Aquest serà el nostre següent pas. L’analògic s’ha acabat i més per gent menor de 35 anys. La tecnologia és el futur.

Parlant del futur, com es preveu aquest en les empreses instal·ladores?

Per mi el futur de les instal·ladores continuarà lligat a la recerca de solucions innovadores per a qualsevol tipus de instal·lació, millora de l’eficiència energètica, solucions tecnològiques, domòtica, … tot lligat a un molt bon servei. Com a qualsevol sector, el futur estarà lligat a l’adaptació contínua al canvi i estar en constant evolució.

Cal destacar que estem molt endarrerits en energies alternatives, a altres països d’Europa ja són una realitat. Per aquí també hi haurà un camp molt gran d’oportunitats. També auditors energètics, tant per habitatge antic com nou, com per empreses. La legislació del Govern en aquest i altres àmbits serà clau pel nostre sector.

Què t’agradaria que millorés en el vostre sector a Vilanova?

Trobo a faltar que tant aquí com a les comarques del voltant, els projectes grans els fan empreses grans de fora, no empreses locals. Un punt molt positiu per a la ciutat, la comarca i el futur de les nostres empreses seria la possibilitat de crear uns vincles d’empreses locals en funció de les necessitats per optar a aquests tipus de treballs i poder donar aquests serveis.

Casa Roset, a banda de comptar amb la botiga i el servei d’instal·lacions, compta amb un servei d’urgències de 18h a 00h de la nit de dilluns a divendres i de 9 a 00h dissabtes, diumenges i festius.


Casa Roset
C/Recreo 65, Vilanova i la Geltrú
08800 Vilanova i la Geltrú
93 893 60 11 (atenció a Botiga)
663 30 37 82 (atenció avaries)
casarosetsa@casaroset.com
http://casaroset.com/