Congelats Cadí “l’e-commerce és com tenir la botiga permanentment visible”

Congelats Cadí va obrir la seva primera botiga a Vilafranca l’octubre de 1983. Des d’aleshores i fins ara, amb botiga al mercat de Vilanova i la Geltrú, ha anat evolucionant i adaptant-se als nous temps fins arribar a implementar el comerç electrònic fa pocs mesos. Pepe Solà és el propietari de la botiga.

En quin moment neix la idea de tenir el teu propi comerç electrònic?

Ja fa molts anys que juntament amb altres paradistes del mercat vam tenir la iniciativa de fer-ho, però finalment no va sortir. Ara, amb el pas del temps i les facilitats que et dona Internet, és una oportunitat més de vendre i s’ha d’aprofitar, tot i que encara costi en un sector com és el de l’alimentació.

Com funciona la vostra botiga online?

Hem creat una pàgina web prou senzilla on es mostren tots els productes dels que disposem. La persona pot fer la seva comanda a través de la pròpia pàgina web o bé ens hem trobat en alguns casos que truquen per telèfon per realitzar-la. Totes les opcions són vàlides. També poden consultar còmodament i en qualsevol moment les novetats, ofertes i alguns productes complementaris que no són específicament congelats.

El Mercat del Centre de Vilanova té també servei a domicili, funcioneu juntament amb ells o Congelats Cadí fa el seu repartiment de forma lliure?

Nosaltres fem el nostre propi servei d’entrega perquè ja el teníem posat en marxa prèviament. A més a més, el transport es realitza amb vehicles amb temperatura controlada per tal que el producte arribi al client en perfectes condicions. Igualment, en alguns moments també fem ús del servei d’entrega a domicili del mercat, el client pot escollir el que s’adapta millor a la seva necessitat.

Quines zones de repartiment feu?

A la pàgina web explicita que repartim a l’Alt i Baix Penedès i al Garraf, però ara durant aquest període de confinament ens ha entrat alguna comanda d’altres comarques i també l’hem portat. En una situació així ens sabia greu i, al cap i a la fi, avui dia és relativament senzill controlar un radi de 50km al voltant perquè no tenim milers de comandes.
La intenció és consolidar les zones més pròximes i després anar ampliant.

Parlant del confinament, què ha suposat la crisi generada per la COVID-19 al vostre negoci electrònic?

Es pot dir que ha engegat de sobte el servei a domicili perquè ha donat la casualitat de gairebé inaugurar aquest nou canal de venda i que s’estengués la pandèmia. En aquest sentit i al disparar-se de cop, no estàvem preparats logísticament en quant a preparació de comandes i el que suposa haver de vendre a distància, però ens vam adaptar ràpidament. Si amb la venda presencial ja has de mirar de donar un bon producte i de bona qualitat, si no tens al client davant encara ho has de fer millor perquè quedin contents i evitar que hi hagi queixes.
De moment, el feed back que tenim és positiu, els clients que han comprat estan contents i els ha agradat el servei.

Davant d’aquest creixement imprevist heu hagut d’ampliar la plantilla per l’augment de la demanda?

No, perquè nosaltres també fem distribució a restauració i com ha quedat paralitzada pel confinament, no és que haguem estat treballant més, sinó que en part l’hem pogut compensar una mica. Si que és cert que la venda directa a la botiga i, sobretot, la venda online ha suposat un increment però no ha arribat a compensar l’aturada de la restauració.

El confinament us ha ajudat a créixer i donar visibilitat al vostre comerç electrònic. Un cop passi, quina previsió de futur preveus?

És veritat que molta gent per comoditat o perquè no han pogut sortir al carrer els ha anat molt bé poder comprar d’aquesta manera.
En unes setmanes estem segurs que s’estabilitzarà i canviarà i aleshores veurem la gent que entra dins d’aquest tipus de dinàmica de compra. És complicat perquè en aquest país ens agrada molt sortir al carrer, anar a les botigues i fer la compra. Però creiem que amb els anys i les noves generacions això anirà canviant. Haurem d’esperar a veure com es desenvolupa tot.

Veient els resultats que ha donat el e-commerce a Congelats Cadí, què li diries a algú que té en ment obrir-se camí per aquesta via?

Penso que ho haurien de fer perquè, mínim, tenir la pàgina web et permet que molta gent ja consulti sense haver d’estar presencialment a la botiga. Per entendre el concepte, amb l’e-commerce és com tenir la botiga permanentment visible i això és molt interessant. La gent pot consultar els productes que tens quan sigui i decidir-se a comprar o no per la via que sigui (telèfon, internet o botiga física).

L’e-commerce ha arribat per quedar-se i a Congelats Cadí tenen molt clar que tot i que vinguin situacions delicades com la que s’està passant ara, seguiran oferint el seu servei amb la millor qualitat possible.


CONGELATS CADÍ
Parada 58 del Mercat del Centre
Plaça de Soler i Carbonell
08800 Vilanova i la Geltrú

Tel . 938 140 119
Correu-e: comandes@congelatscadi.com
Botiga online: www.congelatscadi.cat