Entrevista amb Guillem Escolà, regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges

“És el moment que els comerços s’obrin al món digital, però sense perdre l’essència sitgetana”, Guillem Escolà

Sitges ha posat en marxa un seguit de mesures fiscals, d’ajuts i de suport al comerç local perquè evitar que l’impacte de la crisi del Covid-19 sigui excessiva, Igual que la immensa majoria d’Ajuntaments. Amb relació a això, el consistori està treballant en l’elaboració d’un nou ajut. Es tracta d’una línia de suport al comerç per ajudar a fer front les despeses dels establiments que han d’implementar mesures de seguretat sanitària, com per exemple el mobiliari nou que hauran d’adquirir. A banda d’això, hi ha un altre paquet d’ajudes, per a la reactivació del comerç proximitat, les despeses de seguretat sanitària, pel primer any d’autoocupació, i pels autònoms de més de cinc anys d’activitat que adaptin els seus negocis a la nova situació pel Covid19.

Liderat per l’Ajuntament de Sitges es va constituir el Pacte Local per a la reactivació socioeconòmica de Sitges post Covid-19, amb representants de tots els grups municipals, consells municipals, govern, associacions i sindicats acorden començar a treballar el Pacte a través d’un procés de participació.

L’Ajuntament ha col·laborat amb la posada en marxa d’una guia a la seva pàgina web, a l’apartat de Promoció Econòmica, d’actualització diària dels comerços que van reobrint durant les fases de desescalada del confinament. En aquesta guia es poden veure tots els comerços i establiments que donen cita prèvia. Amb aquesta guia és fàcil conèixer quins establiments ofereixen servei bé per cita o a domicili.

Una bona mostra d’alineament de l’Ajuntament de Sitges amb el comerç local és la crida que ha realitzat per donar suport al comerç local i de proximitat. “Els beneficis d’un comerç viu i saludable van més enllà. El comerç local, amb la seva idiosincràsia, té un impacte important en el paisatge dels nostres carrers i, per tant, en el caràcter de la nostra vila. Si volem uns carrers amb identitat pròpia i arrelats a la nostra cultura i caràcter sitgetà, hem d’actuar i consumir en conseqüència“, explica Guillem Escolà, regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Platges. Aquests són els trets que precisament es reflecteixen en el marc de la campanya ‘Sitges, comerç que inspira‘ que l’Ajuntament va presentar per impulsar el sector del comerç, uns dies abans del confinament per dinamitzar l’activitat comercial. En el marc de la campanya es va elaborar un vídeo promocional del comerç sitgetà.

També en part en format audiovisual, s’ha iniciat la campanya ‘Sí, a Sitges‘, que la regidoria de Turisme ha impulsat amb una producció audiovisual d’un minut de durada que reforçarà la comunicació per a la recuperació turística de la destinació.

Pel regidor de Promoció Econòmica, si ja era necessari que els comerços pensessin a vendre els seus productes a través de la xarxa, ara encara amb més motiu, “és el moment d’obrir-se al món digital, per obrir-se més enllà de la botiga, però sense perdre aquesta essència sitgetana, el signe d’identitat local i de proximitat. Ens sembla molt interessant que els comerços puguin vendre els seus productes a la xarxa, amb espais clicat.cat, el primer marketplace associatiu de Catalunya servirà perquè tots els comerços puguin vendre en línia. Des de l’Ajuntament estem potenciant un marketplace més local, i apostem per la formació del personal dels establiments per treballar en aquestes plataformes. L’inventari de comerç que oferim també serveix per diversificar l’oferta local“, comenta Escolà.

Sitges, amb representació de l’administració local però també de totes les entitats de comerciants del municipi va participar en la Taula del Comerç del Garraf. En aquesta taula va sorgir la importància que els comerços tinguin presència a la xarxa però també, de posar al dia els seus establiments. En aquesta taula també va sorgir la idea de potenciar el binomi cultura-comerç i Sitges precisament hi té molt a dir en aquest aspecte.

Fa uns dies, l’Ajuntament de Sitges ha decidit ajornar la campanya ‘Sitges, comerç sobre rodes’ fins a nova data. L’acció que es reprendrà tan aviat es pugui, vinculava els establiments comercials amb el Ral·li i el Noucentisme per dinamitzar el comerç. ‘Sitges, comerç sobre rodes‘ proposa ambientar els establiments comercials en l’època noucentista i participar en un concurs d’aparadors. Tot plegat amb un doble objectiu: premiar els esforços dels comerços que millor decorin els seus aparadors i el vestuari de l’època i, alhora, incentivar una experiència de compra singular a través de la singularitat del comerç de Sitges que està vinculada amb esdeveniments cultuals de la vila. Aquesta acció segurament es durà a terme l’any vinent, conjuntament amb d’altres en aquest sentit com la que es farà en el marca del Festival Internacional de Cinema Fantàstic.

Totes les àrees de l’Ajuntament estem treballant amb una mateixa direcció de fomentar Sitges com a destinació. D’aquesta manera, totes les empreses de restauració, hoteleres, comercials, d’oci i cultura es beneficien de les sinergies que sorgiran. Tot influirà perquè la gent gaudeixi, de comprar roba i anar al museu, per exemple. Per això són tan importants els convenis amb les associacions de comerciants“, conclou Escolà.


Campanya “Sí, a Sitges”